Vaccinul anti-COVID 19, între eficiență și competiție comercială

Între companiile producătoare ale vaccinului COVID-19 a început o adevărată bătălie în ceea ce privește comercializarea acestui produs. Marile firme din domeniul farmaceutic se întrec în a vinde statelor serul care poate pune capăt pandemiei, astfel încât viața să revină la normal.

Invitat în emisiunea „Medika Special” moderată de Dana Chera, Dragoș Damian, directorul executiv al Patronatului Fabricilor de Medicamente din România, a explicat că, dincolo de eficiență, vaccinurile anti-COVID 19 au și o componentă comercială. „Există și un element de competiție comercială, pentru că vorbim de un orizont de vaccinare pentru anul 2021, mai ales că dacă se respectă și măsurile de protecție sanitară acest virus va dispărea, va rămâne în istorie. Sau va apărea sezonier ca o gripă”, a explicat Dragoș Damian la Medika TV.

În privința vocilor care contestă vaccinul, acesta a explicat că reacțiile adverse sunt posibile, însă nu diferite față de cele pe care producătorii le-au descoperit până acum.

Viteza de producere a fost mare pentru că exista deja o bază de date și virusul a fost ușor de izolat și transformat într-un vaccin. Iar tehnologiile din acest moment permit o accelerare de proces. În ceea ce privește reacțiile adverse, sunt prezentate în documentele oficiale apărute în studiile clinice. Este imposibil la vaccinare să apară alte reacții adverse, care nu au mai fost întâlnite în studiile clinice”, a mai spus Dragoș Damian, directorul executiv al PRIMER.

Tags: , ,

Ți-ar putea plăcea

De interes