Casa Națională pentru Asigurări de Sănătate oferă posibilitatea asiguraților de a afla informații despre serviciile medicale de care au beneficiat și tratamentele prescrise în cazul acestora. Tot ceea ce trebuie să facă persoanele interesate este să depună o cerere în acest sens la ghișeele Caselor de Sănătate în evidența cărora se află.
Procedura care permite transparentizarea în sistemul medical este funcțională din data de 10 august. Potrivit unui comunicat al Casei Naționale pentru Asigurări de Sănătate, orice persoană asigurată are dreptul de a solicita informații despre serviciile medicale de care a beneficiat. Cei interesați trebuie să completeze o cerere pe care fie o solicită Casei de Sănătate în evidența cărora se află, fie o descarcă de pe pagina de internet a instituției.
„Cererea, completată şi semnată de către persoana asigurată sau, după caz, de reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurări de sănătate sau se transmite prin e-mail cu semnătură electronică şi este însoţită, după caz, de copia actului de împuternicire”, precizează oficialii CNAS.
Solicitantul are posibilitatea ca răspunsul la informațiile solicitate să-i fie comunicat prin e-mail, în acest caz el fiind obligat să completeze în cerere o parolă de 8 caractere, pentru a putea accesa răspunsul.
Răspunsul la informațiile solicitate va fi dat într-un termen de maxim 45 de zile de la data înregistrării cererii.