Revenirea elevilor la școală se face cu respectarea acelorași măsuri de protecție sanitară. Printre ele se numără și testarea celor care prezintă simptome specifice de COVID-19. Din păcate, acest demers a fost prea puțin pus în practică în școlile din România.
Oficialii din Ministerul Educației recunosc public faptul că, într-adevăr, în școlile din țara noastră testarea nu a reprezentat o prioritate în privința controlului pandemiei în unitățile de învățământ. Aceștia au explicat și de ce.
„Testarea, din păcate nu depinde atât de mult de noi ca Minister și de noi ca sistem ca s-o putem grăbi. Ea depinde de câțiva factori, precum numărul de asistenți și de medici școlari, numărul de cabinete medicale școlare. Totuși, un astfel de test nu se poate aplica de un neprofesionist și nu putem pune un profesor să facă pe asistentul medical. Acolo unde există cabinete medicale și unde există personal medical s-au făcut testări, evident în limitele ordinului comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății, care spune că se testează la apariția simptomelor. Numărul de teste utilizat este mic în raport cu cel distribuit atât la școli, cât și la nivelul DSP-urilor cu această destinație”, a precizat Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, pentru Medika TV.
În lipsa unui program ferm de testare, singurele măsuri de protecție valabile în școli au rămas purtatul măștii de protecție și păstrarea distanței fizice.
„În privința măsurilor de respectat, ele nu s-au schimbat cu nimic. Portul măștii în interiorul clădirilor, dezinfectare și distanțare, aceste măsuri au fost impuse de la început și respectate. Școlile sunt printre cele mai sigure spații din România, pentru că în școli măsurile de protecție sanitare chiar s-au respectat”, a precizat Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, la Medika TV.