Sfatul specialistului Stil de viață Studii/Cercetări

STUDIUL CARE DEMONTEAZĂ UN MIT. Nu avem nevoie să facem 10.000 de pași pe zi pentru o viață sănătoasă

Mulți specialiști recomandă, pentru o viață sănătoasă, să parcurgem zilnic 10.000 de pași. Un studiu arată însă că, în realitate, numărul poate fi mai mic, acesta fiind dependent de vârstă.

Oamenii de știință au adunat date de la aproape 17.000 de femei, care au purtat dispozitive care înregistrau numărul pașilor și viteza. Ei au constatat că femeile care au făcut 4400 de pași zilnic au avut o rată de deces cu până la 41% mai mică decât cele care au făcut 2700 de pași.

Este un număr foarte mic de pași, aproape oricine poate face acest lucru”, a spus I-Min Lee, autorul principal al studiului, de la Women’s Hospital din Boston. “Acest număr (10.000 de pași – N.R.) a fost bazat mai mult pe scopuri de marketing și mai puțin pe știință”, a adăugat ea.

Femeile studiate au avut o vârstă medie de 72 de ani, iar pe perioada derulării cercetării, 504 subiecți au murit. Analiza datelor a arătat că 275 dintre femeile care au murit au făcut parte din grupul celor mai puțin active și au avut o medie zilnică de 2.700 pași.

Mișcarea este importantă, iar mersul pe jos e cel mai la îndemână. Există însă și alte tipuri de mișcare pe care o putem face.

Dr. Laura Ene, medic specialist nutriție, diabet și boli metabolice, spune că urcatul scărilor pe jos, parcatul mașinii mai departe sau câțiva pași făcuți prin birou, de-a lungul zilei, sunt moduri în care putem face mișcare oricând. Despre formele de mișcare care topesc kilogramele în plus puteți citi AICI.

Specialistul Medika TV mai spune că mișcarea are numeroase beneficii asupra organismului.

Ce se întâmplă în organism când facem mișcare puteți citi AICI.