Companiile din industria alimentară apelează la strategii de marketing cu scopul de a-i transforma pe copii în adevărați consumatori. Puse în ambalaje pe care sunt desenate personaje inspirate din povești sau desene animate, aceste produse se bucură de popularitate în rândul celor mici dar, atrag atenția specialiștii, nu sunt deloc bune pentru sănătatea lor.
Potrivit unui studiu, în cadrul căruia s-au analizat ambalajele a peste 6000 de produse alimentare destinate copiilor s-a ajuns la concluzia că în realitate aceste produse nu sunt și sănătoase pentru cei mici. Conțin cantități mari de zahăr și foarte puține vitamine sau alte tipuri de nutrienți de care micuții au nevoie pentru a avea un organism sănătos.
„Există multe produse în supermarketuri care sunt puternic marketate pentru a-i atrage pe cei mici. Din păcate, am descoperit că aceste produse sunt, de cele mai multe ori nensătoase și sărace în substanțe nutritive, esențiale pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor. Dar, cu toate acestea ele sunt promovate pentru a-i atrage pe cei mici” susține autorul principal al studiului dr. Christine Mullgian, cercetător în cadrul Departamentului pentru Nutriție din cadrul Universității Toronto, Canada.
Promovarea unor produse create special pentru copii reprezintă o strategie utilizată de companii pentru a-i transforma în adulți atașați unui anume brand. „Ca și adulți, în întreaga lume, luăm cele mai multe măsuri de protecție atunci când vine vorba despre copii. Când vine vorba despre ambalajele produselor alimentare, industria alimentară face fix pe dos: promovează mâncare nesănătoasa pentru cei mai vulnerabili membri ai societății noastre” a precizat dr. Maya Adam, directorul Departamentului de Pediatrie al Școlii de Medicină Standford.
Deși studiul a fost realizat în Canada, problema este una globală sunt de părere autorii studiului. Cercetătorii fac un apel public către guverne să aplice politici în baza cărora industria alimentară să nu mai promoveze produse alimentare nesănătoase pentru copii. „Este clar că ambalajele sunt folosite de companii pentru ca cei mici să fie atrași de produsele lor. Aceste politici trebuie să fie puternice și să-i protejeze pe copii de acest mod vătămător de a face marketing” a adăugat dr. Christine Mulligan.
Specialiștii le recomandă părinților să fie mult mai atenți în ceea ce privește copiilor, recomandându-le chiar să gătească mai mult acasă pentru a nu-i mai expune riscului de a consuma alimente nesănătoase.