Sfatul specialistului Știri Utile

Spray-ul folosit în crizele astmatice te poate ucide! Avertismentul unui cunoscut medic pediatru

Cunoscutul medic pediatru Mihai Craiu avertizează cu privire la riscurile utilizării excesive a sprayului recomandat în crizele de astm bronșic manifestat prin obstrucția căilror respiratorii. ”Două flacoane de Ventolin. PE AN!” este mesajul medicului, postat pe Facebook, mesaj care arată că depășirea dozelor indicate crește riscul de exacerbare (criza de astm).

”Cu 14-18% la fiecare flacon în plus, pentru adulți și cu 8-14% pentru copii. Asta în cazul fericit al unor controale periodice frecvente, la 3-6 luni interval.” spune dr. Craiu.

Utilizarea excesivă a medicamentului inhalator crește riscul de complicații cardiovasculare și chiar riscul de deces. Iată, mai jos, sfaturile medicului pediatru Mihai Craiu, pentru utilizarea Ventolin, în cazul pacienților cu astm bronșic!

1. Dacă Ventolinul este necesar mai des decât de 3 ori pe săptămână, înseamnă că nu primiți medicația adecvată bolii dumneavoastră! Este necesar un nou control la pneumolog, pentru ajustarea medicației de prevenție.

2. Ventolinul nu se administrează pentru tuse sau muci în nas!! El nu este un medicament banal pentru “răceală” ci un bronhodilatator rapid, cu durată scurtă de acțiune, destinat doar astmaticilor sau altor pacienți cu spasm bronșic.

3. Excesul necontrolat de Ventolin poate ucide!