Sănătatea în România Sfatul specialistului Stil de viață

SFATURILE LUI DR. MENCI: Uleiul de in, o sursă de sănătate. Cum să-l folosești cel mai bine

Uleiul de in presat la rece e foarte bogat în omega 3, care are o mulțime de efecte benefice pentru organism: scade colesterolul “rău”, are efecte benefice asupra sistemului cardiovascular, scăzând rata aritmiilor cardiace, reduce vâscozitatea sanguină, ajută la dezvoltarea sistemului nervos, fiind esențial pentru dezvoltarea creierului, atât în timpul vieții intrauterine, cât și în primii ani de viață. De asemenea, acizii grași omega 3 stimulează sistemul imunitar și, nu în ultimul rând, are efecte antiinflamatoriii.

Prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi recomandă folosirea uleiului de in presat la rece, dar ne dezvăluie și câteva secrete pentru a-l păstra cât mai bine.

Uleiul de in este sensibil la căldură și lumină, de aceea este foarte important să avem mare grijă la condițiile de depozitare.

“Când e cumpărat, uleiul de in trebuie neapărat pus într-o sticlă închisă la culoare și ținut la frigider. Oxigenul din aer degradează acizii grași, așa că trebuie menținuți în stare nealterată acești acizi grași omega 3. Uleiul de in nu trebuie folosit la gătit, ci numai în alimente preparate la rece, cum sunt salatele sau maionezele. E suficient să consumăm 2-3 linguri de ulei de in pe zi, mai ales dacă îl folosim frecvent”, a spus dr. Menci la Medika TV.