Sfatul specialistului Stil de viață

SFATURI PENTRU NUTRIȚIE SĂNĂTOASĂ: cum să asiguri porția zilnică normală de zahăr

Ultima ediție a emisiunii Secretele Nutriției, difuzată în fiecare miercuri la Medika TV, a fost dedicată unei discuții ample despre rolul glucidelor în alimentație, separarea glucidelor bune de cele rele, controlul asupra cantității de glucide și efectele excesului de glucide.

Creșterea glicemiei ca urmare a unui consum exagerat cantitativ de glucide sau ca urmare a consumului de alimente cu indice glicemic mare poate fi evitată. Dr. Laura Ene, specialistul Medika TV în nutriție recomandă alegerea cu grijă a alimentelor, după indicele glicemic. Iată câteva sfaturi pentru includerea în meniul zilnic a alimentelor cu indice glicemic mic:

  • piureul de cartofi are un indice glicemic mult mai mare decât un cartof fier sau copt în coajă;
  • biscuiții, bananele foarte copate, orezul și pastele au un indice glicemic foarte mare;
  • alegeți pastele integrale în locul celor albe și stropiți-le cu o lingură de ulei de măsline, la preparare. Asezonați cu o mână de legume;
  • mâncați alimente bogate în glucide-carbohidrați-la prânz, nu seara;
  • fructele trebuie consumate în cantități reduse.

Alegerea alimentelor cu indice glicemic mic este foarte importantă pentru pacienții cu diabet, obezitate, persoanele care urmează diete pentru scăderea în greutate. Alte sfaturi AICI.