Frică, anxietate, gânduri negative, neîncredere, plâns și tristețe care nu pot fi explicate, dificultăți de atenție și de concentrare și multe alte manifestări, toate acestea au fost observate la un număr tot mai mare de elevi de psihologii din Iași.
Potrivit Ziarul de Iași, mare parte dintre acestea nu au legătură cu perioada adolescenței, ci cu pandemia.
„Perioada pe care o parcurgem generează o serie de provocări pe componenta psihopedagogică. Gestionarea deficitară a emoţiilor manifestată prin instabilitate emoţională, iritabilitate, frustrare, anxietate; accentuarea dificultăţilor de socializare; dificultăţi de concentrare a atenţiei, tulburări de memorie; amplificarea disfuncţiilor comportamentale precum impulsivitatea, agresivitatea; amplificarea tulburărilor volitive, motivaţia scăzută; toate acestea reprezintă provocări în atenţia practicienilor din domeniul psihopedagogic. Mediul virtual insuficient securizant, ştirile false, cyberbullyingul se adaugă acestui tablou provocator“, a declarat pentru sursa citată prof. Anca Hardulea, director al Centrului de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi.
Copiii pot trece peste aceste probleme, dar pentru asta au nevoie în primul rând de suportul părinților.
Mai multe despre acest subiect puteți citi AICI.