Se modifică regulile de acordare a asistenței medicale, pe durata stării de urgență

Casa Națională de Asigurări de Sănătate modifică legislația în domeniul sănătății, în condițiile instituirii stării de urgență. CNAS a lansat în dezbatere publică un proiect de lege privind modificarea și completarea unor acte normative, astfel încât pacienții să aibă acces la servicii medicale, chiar dacă autoritățile au limitat deplasările și interacțiunile cu alte persoane.

Potrivit proiectului de lege, serviciile medicale și tratamentul necesar diagnosticării și tratării cazurilor de COVID-19 se vor asigura tuturor persoanelor aflate de pe teritoriul României, pe toată perioada stării de urgență, fie că sunt sau nu asigurate. Sumele necesare vor fi asigurate din bugetul Ministerului Sănătății și din Fondul Național Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate, după caz.

În cazul pacienților care suferă de boli cronice și au stabilite o schemă de terapie, medicii de familie pot elibera în continuare tratamentele necesare, fără a fi necesară o nouă reevaluare din partea medicului specialist și fără a fi necesară reînnoirea scrisorii medicale iniţiale.

Pe perioada stării de urgență, în asistenţa medicală primară, consultațiile pot fi realizate la distanță, prin orice mijloace de comunicare, în cazul afecțiunilor respiratorii acute, subacute sau a altor manifestări clinice sugestive pentru infecția cu coronavirus. Medicul de familie va consemna consultațiile medicale la distanță în fișa pacientului și în registrul de consultații, cu indicarea mijlocului de comunicare utilizat și a intervalului orar în care acestea au fost efectuate. Dacă în urma consultației la distanță, medicul ia decizia unui consult la cabinet/domiciliu, acesta este obligat să organizeze acordarea consultației în condiții de siguranță epidemiologică.

Medicii de familie și medicii de specialitate din specialităţile clinice aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, pot prescrie medicamente și în situația în care pacientul cu o boală cronică stabilizată nu poate fi prezent la cabinet. Prescripția electronică online emisă în aceste condiții este transmisă pacientului prin mijloace de comunicare electronică.

Pe durata stării de urgență, pacienții și medicii nu mai au obligația de a utiliza cardul național de sănătate, respectiv de a introduce datele în platforma electronică. De asemenea, proiectul de lege prevede că se va prelungi cu 90 de zile termenul de valabilitate al biletelor de trimitere pentru specialități clinice și al biletelor de trimitere pentru specialități paraclinice, a prescripţiei medicale pentru dispozitive medicale, precum și a deciziei de aprobare pentru efectuarea investigației PET-CT.

Categorii: Știri
Tags: , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Ți-ar putea plăcea