Sfatul specialistului Știri Utile

SE ÎNCĂLZEȘTE VREMEA, IEȘIM SĂ ALERGĂM? Ce greșeli să nu faci când ieși, frecvent, la alergat

alergare
sursa foto: Pixabay

Încălzirea vremii ne deschide tuturor pofta de mișcare în aer liber. În materie de activități sportive în aer liber, alergatul deține supremația, astfel că stadioanele, zonele adiacente parcurilor, dar și aleile interioare ale acestora, se aglomerează seara și dimineața când amatorii de mișcare ies să alerge.există, însă, și în cazul acestui tip de mișcare, câteva reguli de care trebuie să ținem cont, ca să nu favorizăm apariția unor probleme de sănătate. Dr. Ion Bogdan Codorean, medic primar ortoped, supraspecializat în traumatologie sportivă, avertizează că alergarea presupune o pregătire teminică: ” Recomand doritorilor să adapteze încălțămintea la suprafața de alergat De exemplu, alergarea pe suprafață dură, cum sunt aleile din parcuri, uzează în timp meniscurile și cartilajul, începând de la glezna până la nivelul șoldurilor. Există chiar posibilitatea de suprasolicitare a coloanei vertebrale. În acest caz, încălțămintea adecvată este cea lejeră, care nu strânge, cu talpa adaptată suprafeței, de preferat cu talonete personalizate, elastice, nu dure.”

Deloc de ignorat este și sfatul potrivit căruia reluarea acestor activități ar trebui să fie precedată de un control la ortoped. ”Practicarea sportului în aer liber, după o perioadă mai lungă de pauză, poate conduce la accidentări. Recomand celor cu mare avânt, să înceapă activitatea fizică treptat și, ideal, să programeze înainte un control la medicul ortoped. Astfel, se vor asigura că articulațiile lor vor face față antrenamentelor.” mai spune dr. Ion Bogdan Codorean.