”Școlile tratează evaluările naționale într-o manieră extrem de formală”, a spus Ecaterina Andronescu la Medika Special

Aseară, în emisiunea Medika Special, Ecaterina Andronescu, fost ministru al educației, s-a arătat nemulțumită de strategia școlilor în ceea ce privește recuperarea elevilor cu performanțe scăzute la învățătură.

„Există, potrivit legii învățămânutului, niște evaluări anterioare după clasa a II-a, după clasa a IV-a, după clasa a VI-a. Aceste evaluări sunt prevăzute, de exemplu, dacă învățătorul, la final de clasa a II-a, a constatat că elevul nu știe să citească, nu înțelege ceea ce citește, nu știe să socotească, are obligația prevăzută de lege ca până termină ciclul primar să remedieze lacunele pe care le-a înregistrat în clasa a II-a, apoi de la clasa a IV-a, la fel în ciclul primar și din a VI-a, la fel. Din păcate lucrurile acestea nu se întâmplă pentru că școlile tratează aceste evaluări într-o manieră extrem de formală. Le-au susținut și au trecut mai departe, o chestiune formală. Nu! Aceste evaluări sunt repere pentru perioada următoare.”

Ți-ar putea plăcea

De interes