Să învățăm de la specialiștii din Occident. De ce este importantă comunicarea în campania de vaccinare din România

Campania de vaccinare anti-COVID-19 a ajuns în etapa a doua în România. Cu toate acestea, țara noastră mai are multe de pus la punct pentru ca imunizarea populației să se desfășoare fără probleme.

Considerată singura șansă pentru a reveni la viața normală, de dinainte de pandemie, vaccinarea anti-COVID-19 în România pare că nu se desfășoară așa cum au promis autoritățile. Medicii din Occident susțin că marea problemă în țara noastră o reprezintă informarea corectă și comunicarea autorităților cu cetățenii.

Ceea ce fac eu de la distanță e să încerc să îmbunătățesc comunicarea. Avem mai multe materiale de informare a populației, materiale care arată ce se întâmplă într-un centru de vaccinare, îți explică ce conține vaccinul și cum acționează ele. Sunt multe persoane care cred că vaccinul modifică ADN-ul, sunt mulți care cred că se introduce în corp mercur sau alte substanțe alergene. Totul trebuie explicat în amănunt pentru ca oamenii să înțeleagă că nu este niciun pericol”, a explicat dr. Laura Ghibu, medic român stabilit în Suedia, pentru Medika TV.

De asemenea, specialiștii din afară susțin că o creștere a numărului de doze de vaccin distribuite în țările din spațiul comunitar ar putea ajuta creșterea numărului de persoane imunizate.

Numărul de vaccinuri și centrele de vaccinare sunt o problemă. Centrele de vaccinare se pot face, totul este bine pus la punct. Așteptăm însă mai multe vaccinuri și sperăm ca vaccinul de la AstraZeneca să aibă aprobarea Uniunii Europene pentru a se putea începe vaccinarea în masă. Fără acel vaccin vom avansa destul de greu”, a mai spus dr. Laura Ghibu.

România primește vaccinuri în baza contractelor pe care Comisia Europeană le-a încheiat cu un număr de 6 producători. Estimările arată că în țara noastră vor ajunge peste 10 milioane de doze de vaccin.

Tags: , ,

Ți-ar putea plăcea

De interes