S-AU TREZIT PESTE NOAPTE CĂ NU MAI SUNT ASIGURAȚI! Ce a descoperit CNAS în legătură cu mai mulți români care s-au aflat în șomaj tehnic

Mai mulți români aflați în șomaj tehnic s-au trezit peste noapte că nu mai sunt asigurați, pierzându-și calitatea de asigurat în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), cu toate că angajatorii viraseră sumele aferente contribuțiilor la asigurările sociale de sănătate.

Situația a fost descoperită după ce Casa Națională pentru Asigurări de Sănătate a primit mai multe sesizări de la persoane aflate în această situație.

Reprezentanții CNAS au mers pe fir și au descoperit că totul s-ar fi întâmplat din vina angajatorilor.

”Din analiza situaţiilor semnalate, am constatat că în Declaraţia 112, începând cu luna aprilie 2020, mai mulţi angajatori nu au încadrat corect personalul aflat în şomaj tehnic şi nu a fost specificată perioada în care personalul s-a aflat în şomaj tehnic. Astfel, în datele importate de la ANAF în SIUI s-au preluat informatic formularele în care personalul aflat în şomaj tehnic a fost înscris la categoria salariat cu contribuţie zero la sănătate. Conform reglementărilor în vigoare din sistemul de sănătate, o persoană care nu contribuie la fondul de sănătate şi nici nu este încadrată într-o categorie scutită de plata contribuţiei îşi pierde automat calitatea de asigurat la 90 de zile de la data ultimei plăţi a contribuţiei”, explică CNAS într-un comunicat de presă.

Problema creată de angajatori nu poate fi remediată decât tot de ei, mai spun reprezentanții CNAS. Aceștia trebuie să depună declarații rectificative, în baza cărora statutul de asigurat să fie din nou recunoscut de SIUI.

”Este mai mult decât regretabil că cei care întâmpină deja neajunsuri cauzate de faptul că au fost nevoiţi să intre în şomaj tehnic trebuie să suporte acum şi piedici în accesarea serviciilor medicale de care au nevoie. Este obligaţia noastră să asigurăm accesul la servicii medicale. De aceea, deşi această problemă nu a fost generată de casele de asigurări de sănătate sau de sistemul informatic al CNAS, încercăm să identificăm cele mai bune soluţii împreună cu colegii din ANAF pentru ca oamenii să nu se mai confrunte cu situaţia de a nu putea beneficia de serviciile medicale necesare”, a declarat preşedintele Casei Naționale pentru Asigurări de Sănătate,  Adela Cojan, citată în comunicatul instituţiei.

Categorii: Sănătatea în România, Știri
Tags: , , , ,
Ți-ar putea plăcea

MedikaTV utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat politicile cu cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.

Puteti merge chiar acum si sa va exprimati acordul individual la nivel de cookie: