Sfatul specialistului Știri

S-a întâmplat în Alaska. Pacientă în stare gravă după o reacție alergică severă la vaccinul anti-COVID al companiei Pfizer

Angajata unui spital din Alaska s-a confruntat cu o reacție alergică severă, după ce s-a vaccinat împotriva COVID-19 cu serul produs de compania Pfizer. Simptomele au apărut la câteva minute după injectare, iar femeia a avut nevoie de spitalizare peste noapte.

Potrivit unei informații publicate de site-ul american The New York Times, pacienta, care are vârstă mijlocie, a suferit un șoc anafilactic la 10 minute după ce a primit vaccinul anti-COVID-19, în cadrul Spitalului Bartlett Regional din Juneau, Alaska, au confirmat oficiali din cadrul unității medicale. De asemenea, femeia s-a confruntat și cu o erupție care i-a apărut pe față și pe piept, având și probleme respiratorii și dereglări ale ritmului cardiac.

Medicul Linday Jones, șeful Unității de Primiri Urgențe a spitalului din Alaska, a precizat că angajata a primit efedrină, tratamentul standard în cazul formelor severe de alergie. Simptomele s-au diminuat, dar au reapărut, fiind nevoie ca pacientei să i se administreze steroizi.

Pentru că starea de sănătate a femeii s-a înrăutățit, a fost nevoie ca aceasta să fie ținută sub observație în secția de ATI a spitalului din Alaska. Între timp specialiștii caută răspunsuri să descopere ce substanță poate provoca reacții alergice severe, având în vedere că vaccinul dezvoltat de Pfizer are o eficiență de peste 97%.

Autoritățile au pus în discuție chiar aspecte legate de oprirea distribuției vaccinului, însă experții din cadrul Administrației pentru Medicamente și Alimente din Statele Unite ale Americii (FDA), care au autorizat acest ser, susțin că acest demers nu trebuie stopat „Nu consider că distribuția ar trebui stopată. Chiar deloc nu trebuie să facem asta. Dar cercetătorii trebuie să descopere ce componentă din vaccin a determinat această reacție”, a precizat dr. Paul A. Offit, expert în vaccin și membru în cadrul unei organizații care a recomandat Administrației pentru Medicamente și Alimente să autorizeze vaccinul produs de compania Pfizer.

Surprinzător este faptul că în timpul testelor clinice, cercetătorii de la Pfizer nu au descoperit reacții adverse care să pună probleme stării de sănătate a oamenilor. Majoritatea celor care au participat la teste au acuzat ca reacții adverse dureri locale sau febră. Oficialii Pfizer au demarat o serie de cercetări pentru a observa ce a determinat reacția alergică. „Verificăm în amănunt toate raportările care ni se fac îl legătură cu reacțiile alergice care apar după vaccinare”, a declarat Jerica Pitts, purtător de cuvânt în cadrul companiei, citată de The New York Times.

Reacții alergice severe la acest vaccin au fost raportate în urmă cu o săptămână și în Marea Britanie. Este vorba despre două femei, de 40 și 49 de ani, care aveau istoric de a dezvolta alergii. În cazul pacientei de 40 de ani, aceasta era alergică la ouă, iar femeia de 49 de ani are alergii provocate de medicamente. Din această cauză, experții în sănătate publică din Marea Britanie ar putea interzice administrarea vaccinul anti- COVID-19 pentru persoanele care au alergii la medicamente, alimente sau alte tipuri de vaccin.