Regulamentul de funcționare a Spitalului de Arși a fost publicat în Monitorul Oficial

Regulamentul de organizare și funcționare a Spitalului Clinic de Urgență Chirurgie Plastică Reparatorie și Arsuri a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 35/20 ianuarie 2020.

Actul normativ prevede că unitatea dispune de un număr sporit de spații destinate examinării și efectuării tratamentului pacienților internați, secții clinice, spații pentru prestații diagnostice și de laborator, de investigație radiologică, recuperare medicală și psihologică. Spitalul asigură acordarea primului ajutor medical și asistența medicală de urgență, dacă starea sănătății persoanei este critică, efectuarea consultațiilor, investigațiilor, stabilirea diagnosticului, internarea, efectuarea tratamentelor, recuperarea medicală a bolnavilor, achiziționarea și distribuirea medicamentelor, controlul și urmărirea calității medicamentelor administrate bolnavilor, achiziționarea, depozitarea și întreținerea instrumentarului și aparaturii medicale.

Structura organizatorică a spitalului aprobată prin ordin de ministru arată că unitatea sanitară cuprinde: secția clinică chirurgie plastică, microchirurgie reconstructivă I Arși; secția clinică chirurgie plastică, microchirurgie II; compartiment de primire urgențe; farmacie; bloc operator; unitate transfuzii sanguine; sterilizare; laborator de analize medicale; laborator de radiologie și imagistică medicală; compartiment de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale; compartiment evaluare și statistică medicală; colectiv de cercetare în domeniul biologiei regenerării tisulare; ambulatoriu integrat spitalului; compartimentul dietetică, dar și aparatul funcțional care include birourile conducerii și celelalte compartimente administrative.

Compartimentul de primire urgențe se ocupă de trierea urgențelor, primirea, sterilizarea și tratamentul inițial al tuturor urgențelor, cu prioritate cele majore, efectuarea investigațiilor clinice și paraclinice pentru stabilirea diagnosticului, asigurarea monitorizării și a tratamentului necesar.

Blocul operator funcționează cu patru săli de operație, iar unitatea de transfuzii sanguine funcționează în cadrul ATI. În unitatea de transfuzii sanguine este obligatorie respectarea protocolului de teste pretransfuzionale.

De asemenea, este reglementată funcționarea farmaciei cu circuit închis a spitalului.

Compartimentul de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale are ca atribuții, printre altele: elaborarea planului de supraveghere și control al infecțiilor asociate asistenței medicale, asigurarea supravegherii epidemiologice a infecțiilor asociate asistenței medicale și a cazurilor de boli transmisibile, verificarea respectării normelor de igienă, a produselor alimentare, normelor de sterilizare și menținerii sterilității materialelor sanitare și a soluțiilor injectabile.

Sunt totodată stabilite atribuțiile laboratorului de analize medicale, unic ca structură, care deservește atât secțiile din spital dar și compartimentul de primiri urgențe și ambulatoriul spitalului, dar și cele ale laboratorului de radiologie și imagistică medicală.

Ambulatoriul integrat al spitalului cuprinde: cabinet de chirurgie plastică, microchirurgie reconstructivă, cabinet de recuperare, medicină fizică și balneologie, cabinet de medicină internă, cabinet de psihologie, sală de tratamente și sală de operații pentru mici intervenții chirurgicale.

Regulamentul prevede și regulile de funcționare ale compartimentului de cercetare în domeniul regenerării biologiei tisulare, compartimentul de dietetică, blocul alimentar, dar și biroul de aprovizionare, transport, administrativ, compartimentul tehnic și de securitate a muncii.

De asemenea sunt stabilite atribuțiile Consiliului de Etică, ale Comisiei Medicamentelor și materialelor sanitare, Comisiei de Etică din cadrul spitalului, Comisiei de Cercetare Disciplinară, Comisiei de organizare și desfășurare a consursurilor, dar și ale Comisiei de analiză a deceselor intraspitalicești.

Finanțarea Spitalului Clinic de Urgență Chirurgie Plastică Reparatorie și Arsuri este asigurată din venituri realizate în raport cu serviciile medicale realizate pe baza contractului încheiat cu casele de asigurări de sănătate, venituri din bugetul de stat, programe de sănătate, subvenții provenite din accize, donații, sponsorizări, concesiuni și închirieri, prestări servicii și alte surse, se mai arată în actul normativ.

Contractul de furnizare de servicii medicale al spitalului cu casele de asigurări sociale de sănătate reprezintă sursa principală a veniturilor în cadrul bugetului de venituri și cheltuieli și se negociază de către manager cu conducerea casei de asigurări sociale de sănătate.

Categorii: Actualitate
Tags: , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Ți-ar putea plăcea