Sfatul specialistului Stil de viață

PROVOCARE ÎN DIETE. Cât conținut de grăsimi poți include în alimentația zilnică atunci când vrei să slăbești

Ultima ediție a emisiunii Secretele Nutriției, de la Medika TV, a pus în discuție provocarea unei bune gestionări a conținutului de grăsimi în diete. Specialistul Medika TV în nutriție, dr. Laura Ene, medic primar în boli de nutriție și diabet și realizator al emisiunii Secretele Nutriției, difuzată în fiecare miercuri, de la ora 17,00, a enumerat câteva greșeli care transformă mesele într-un adversar al slăbitului.

Clasificarea expusă de dr. Laura Ene împarte grăsimile în grăsimi bune, grăsimi rele și grăsimi foarte rele. Pe categorii de alimente, specialistul Medika TV în nutriție a exemplificat care sunt grăsimile bune și care sunt cele rele sau foarte rele. ”Mulți medici recomandă evitarea consumului de carne de porc. Dar, dacă vom consuma carne de pui sau carne de curcan și nu vom renunța la acea piele plină de grăsimi, nu am făcut nicio afacere” a exemplificat dr. Laura Ene.

O altă greșeală frecventă, în diete, este depășirea unei doze foarte mici de ulei, în alimentație. De pildă, două degete de ulei dintr-o sticlă este echivalentul a aproape 1000 de kilocalorii , foarte aproape de limita maximă de calorii permisă zilnic unei femei aflate la dietă. De multe ori, consumul de salate în care adăugăm ulei ne poate conduce la un consum de 300-400 de kilocalorii pe zi, provenite exclusiv din acest aliment. Pentru că, un calcul simplu arată că 3-4 linguri de ulei echivalează cu 300-400 de kilocalorii. O regulă de aur privind conținutul de grăsimi în dietă arată că ponderea grăsimilor în alimentația zilnică nu trebuie să depășească o treime din totalul caloriilor.

Tot referitor la uleiuri, dr. Laura Ene a separate grăsimile bune de cele rele prin următoarea regulă: grăsimile bune sunt cele aflate în stare lichidă la temperature camerei. Cele aflate în stare solidă (ex. uleiul de palmier) nu sunt atât de bune, contrar celor spuse prin intermediul diferitelor campanii de marketing.

Dacă subiectul v-a suscitat interesul, puteți urmări întreaga ediție rezervată discuției despre grăsimile în dieta zilnică AICI.