Proiectul de ordin al MS privind informaţiile exceptate de la comunicare

ministerul-sanatatiiRapoartele de control şi audit, cu excepţia măsurilor şi a concluziilor acţiunilor de control/audit, ordinele sau circularele cu caracter intern emise care nu vizează aspecte financiare sau cu impact direct asupra cetăţenilor, sesizările şi documentele comisiei de disciplină, sesizările, reclamaţiile, petiţiile vor fi exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialităţii, potrivit unui ordin de ministru pus luni în dezbatere publică de Ministerul Sănătăţii pe site-ul propriu.

Ar mai putea fi exceptate de la comunicare, conform proiectului, corespondenţa scrisă cu instituţiile sau autorităţile publice interne şi internaţionale, fără acordul acestora, corespondenţa cu organizaţiile patronale şi sindicale, asociaţiile profesionale, fără acordul acestora, corespondenţa cu furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare, precum şi cu pacienţii, fără acordul acestora, conţinutul dosarelor privind litigiile în care instituţia este implicată şi numele consilierilor juridici care susţin interesele Ministerului Sănătăţii, dar şi documentele a căror comunicare publică poate afecta principiul liberei concurenţe sau care pot influenţa dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecată.

De asemenea, proiectul mai prevede excluderea de la comunicare a planului privind controalele tematice, planului de audit, a informaţiilor cu privire la datele personale (nume, prenume, CNP, adresa) din statele de funcţii şi statele de plată, informaţii cu privire la datele personale, potrivit legii, ordinele sau circularele cu caracter intern emise de ministrul sănătăţii care nu vizează aspecte financiare sau cu impact direct asupra cetăţenilor.

Proiectul de ordin al MS prevede că vor putea fi comunicate la cerere comunicate de presă, informări, precizări, concluziile şi măsurile acţiunilor de control/misiunilor de audit, indicatori anuali privind starea de sănătate a populaţiei, numărul total al acţiunilor de control, misiunilor de audit, numărul sesizărilor şi reclamaţiilor înregistrate la Ministerul Sănătăţii, în condiţiile legii, numărul total de controale efectuate, de decizii de suspendare a activităţii, de retrageri sau anulări de autorizaţii de funcţionare, precum şi valoarea totală a amenzilor aplicate de către inspecţiile sanitare de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Contractele de achiziţii, în condiţiile legii, programele de sănătate, ghidurile, regulamentele, legislaţie internă, proiecte cu finanţare nerambursabilă (fonduri PHARE, fonduri structurale, fonduri bilaterale etc.), ‘în condiţiile legii’, registrul de înregistrare a avizelor şi autorizaţiilor emise în aplicarea legii, registrul de intrare-ieşire a corespondenţei, registrul ordinelor emise de Ministerul Sănătăţii, dar şi referatele pentru aprobarea actelor normative vor putea fi comunicate la cerere.

Pe 10 octombrie, ministrul Eugen Nicolăescu a dispus secretarului de Stat Raed Arafat şi Secretariatului General al MS să revizuiască prevederile ordinului privind informaţiile de interes public ce pot fi comunicate şi informaţiile exceptate de la comunicare la nivelul Ministerului Sănătăţii.

‘Ordinul nr 964/06.08.2013 privind informaţiile de interes public ce pot fi comunicate şi informaţiile exceptate de la comunicare la nivelul Ministerului Sănătăţii a fost semnat de către secretarul de stat Raed Arafat în perioada în care ministrul Eugen Nicolăescu se afla în concediu legal’, preciza un comunicat de presă al MS remis la acea dată.

Potrivit MS, proiectul noului ordin urma să fie supus transparenţei decizionale după centralizarea propunerilor de amendare.

Precizările MS au venit ca urmare a informaţiilor apărute în presă conform cărora MS a emis un ordin prin care date importante privind instituţia vor fi exceptate de la comunicare.

Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Raed Arafat a declarat în aceeaşi zi că îşi asumă răspunderea pentru semnarea ordinului referitor la informaţiile de interes public ce pot fi comunicate şi informaţiile exceptate de la comunicare la nivelul ministerului, arătând că, dacă ar fi vorba despre reproşuri, atunci şi el ar putea spune că ‘unii nu şi-au făcut treaba complet’, în condiţiile în care documentul a fost avizat de direcţii de specialitate şi jurişti.

Secretarul de stat a spus că, într-adevăr, unele fraze sunt interpretabile, probleme în acest sens apărând la una dintre liste, care, a precizat el, va fi revizuită. ‘Nu sunt documente secretizate. (…) Este vorba de o singură listă, unde este o problemă într-adevăr de interpretabilitate’, a spus Arafat, subliniind referitor la statele de plată că salariile angajaţilor ministerului care nu deţin funcţii de conducere sunt confidenţiale.

Ordinul privind informaţiile de interes public ce pot fi comunicate şi informaţiile exceptate de la comunicare la nivelul Ministerului Sănătăţii semnat de secretarul de stat Raed Arafat în luna august şi publicat pe 7 octombrie în Monitorul Oficial cuprinde în Anexa 3 o ‘listă a informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialităţii’.

Printre aceste informaţii se numără rapoartele de control şi audit, sesizările şi documentele comisiei de disciplină, listele de inventariere a bunurilor, procesele verbale de constatare a contravenţiilor, statele de funcţii şi statele de plată.

Categorii: Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Ți-ar putea plăcea