Stil de viață

PROBLEME CU SOMNUL ÎN PANDEMIE? Câteva exerciții fizice te pot ajuta

Pandemia provocată de noul coronavirus (SARS-CoV-2) a schimbat viețile tuturor oamenilor, mai ales din cauza izolării sociale. Pentru mulți dintre semenii noștri, această măsura a fost foarte stresantă, așa încât nu s-au putut odihni suficient și au avut probleme cu somnul. Experții vin însă cu recomandări pentru a putea recăpăta somnul odihnitor care alungă stresul.

De la debutul pandemiei și până în prezent, mulți oameni au discutat cu medicii lor și le-au explicat faptul că suferă de dureri de cap sau musculare, generate de faptul că nu se pot odihni suficient în timpul nopții.

„Stresul suferit din cauza pandemiei, poate să ne afecteze somnul. Pentru a nu fi stresați trebuie să dormim bine” este concluzia la care a ajuns dr. Alison Mitzner, medic pediatru și mamă a doi copii.

Pentru a putea preveni problemele legate de somn, specialiștii sunt de părere că exercițiile fizice sunt de folos. „Pentru a dormi bine noaptea trebuie să ne mișcăm în timpul zilei.” spune Christina Pierapoli, cercetător în domeniul somnologiei și membră a Societății de Medicina Somnului, citată de healthline.com.

Și pentru că în multe state, așa cum se întâmplă și în România, măsurile de distanțare socială nu mai sunt atât de restrictive, experții recomandă alergările în aer liber sau exercițiile care antrenează ritmul cardiac. Alți oameni de știință sunt de părere că yoga poate fi un ajutor benefic pentru un somn odihnitor.

Iar dacă nici mișcarea nu funcționează, înainte de somn, este recomandată o porție de relaxare cu ajutorul unei băi fierbinți sau evitarea privitului la televizor.