Eveniment Știri

Primăria Capitalei, încasări de doar 40% în criza COVID-19. Ce bugete se vor tăia (document exclusiv)

Criza coronavirusului în România crează o presiune uriașă pe bugetele administrațiilor locale care trebuie să facă față, fără alocări suplimentare, noilor provocări și sarcini impuse de măsurile pentru limitarea epidemiei. Printre măsurile pe care primăriile trebuie să le aplice este asigurarea de hrană pentru cei aflați în izolare, dacă nu au alternative, finanțarea cheltuielilor de dezinfecție în spații publice și mijloace de transport, asigurarea resurselor pentru măsuri de patrulare și verificare a persoanelor în autoizolare și carantină, achiziționare de echipamente de protecție și teste rapide, etc.

Vremuri de mare austeritate se anunță și pentru Primăria Municipiului București, pentru funcționarii și furnizorii acesteia. Medikatv.ro a intrat în posesia unui document care urmează să fie transmis tuturor direcțiilor PMB pentru reducerea cheltuielilor. Scenariul pornește de la o estimare sumbră potrivit căreia municipalitatea bucureșteană va încasa doar 40 % din veniturile estimate din taxe și impozite locale.

Direcțiile generale și de specialitate, toate serviciile și compartimentele, dar și prestatorii de servicii publice din subordinea Primăriei Capitalei trebuie să facă urgent o analiză de buget. Vor tăia, fiecare, toate evenimentele și acțiunile la care se poate renunța, după instituirea stării de urgență, iar pentru funcționare vor face doar cheltuielile angajate și pe cele vitale. În privința creditelor bugetare și de angajament acestea trebie să servească doar acelor cheltuieli obligatoriu de efectuat/de plătit până la finalul anului pentru ca ceea ce nu este obligatoriu să poată fi direcționat către finanțarea nevoilor urgente generate de criza coronavirusului.

Așa cum reiese din documentul pe care medikatv.ro îl publică în exclusivitate, șefii de direcții, servicii și societăți nu vor avea voie să încheie noi contracte, în afara celor care apar din obiectivele sării de urgență. Până pe 2 aprilie, fiecare dintre aceștia trebuie să prezinte planul de cheltuieli, în funcție de noile prognoze de încasare și prioritățile din această perioadă.