Oficiul Teritorial Nord-Est al Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate a fost inaugurat vineri, la Iași, cu scopul de a descentraliza activitatea de monitorizare a calităţii serviciilor medicale şi a siguranţei pacientului. ”Oficiul teritorial are ca principală activitate îndrumarea unităţilor sanitare în implementarea standardelor necesare evaluării pentru acreditare. Evaluarea nu o realizăm noi, ci profeionişti independenţi. Sunt specialişti formaţi de către noi şi monitorizaţi continuu în privinţa nivelului de pregătire. Nu sunt angajaţii noştri: sunt specialişti independenţi tocmai pentru a asigura obiectivitatea evaluării” a explicat Vasile Cepoi, președintele ANMCS.
Acesta a mai subliniat faptul că este important să învățăm din greșelile sistemului medical, iar autoritatea pe care o conduce are tocmai rolul de a verifica și a găsi soluții în acest sens. ”Conceptul actual este următorul: prin raportare corectă, identificăm care sunt riscurile şi vedem ce putem face ca să le reducem. Evident că acolo unde cultura organizaţională s-a îmbunătăţit, în sensul în care echipele medicale şi echipa managerială au conştientizat nevoia acestor măsuri, lucrurile au evoluat. Noi suntem abia la început în România. Şi, va dura până se vor schimba mentalităţile de genul “Eu nu am timp de discuţii despre calitate şi riscuri. Am de îngrijit pacienţi!”. Nu se întâmplă peste noapte. A durat ani şi în ţările în care în prezent siguranţa pacientului este în centrul preocupărilor profesioniştilor din sănătate. În România suntem pe punctul de a forma o “masă critică” de persoane, profesionişti ai sistemului de sănătate, care au preocupări în domeniul calităţii și siguranţei pacientului” a precizat Vasile Cepoi, citat de Ziarul de Iași.