Sfatul specialistului Știri

O IMUNITATE DE FIER, SECRETUL ÎN LUPTA CU CORONAVIRUSUL. Ce sa faci ca să-ți crești imunitatea

Sistemul imunitar joacă întotdeauna un rol foarte important în sănătatea noastră, și nici în cazul infecției cu noul coronavirus lucrurile nu stau altfel. Cine are o sănătate de fier și o imunitate crescută dezvoltă forme  ușoare de boală sau chiar simptomele nu se resimt deloc. De altfel, Organizația Mondială a Sănătății, precizează că  80% dintre cei care iau coronavirus n-au nevoie de îngrijiri medicale, fiind fie asimptomatici, fie cu forme uşoare ale bolii COVID-19. Meritul în acest caz este doar al sistemului imunitar, susțin specialiștii.

Având în vedere ipotezele lansate de unii specialiști care sunt de părere că la un moment dat, cu toții vom contracta coronavirusul, e important să ne creștem şansele de a ne feri de formele grave ale bolii COVID-19.

În primul rând, unii specialiști spun că renunțarea la fumat poate avea un factor important într-o revenire rapidă în caz de COVID-19.  

Fumul de ţigară e compus din particule mici. Când fumăm, aceste particule rămân în plămâni şi cauzează o degradare ireversibilă. Ceea ce afectează negativ şi sistemul imunitar, iar acest lucru se vede, când organismul trebuie să ducă lupte grele cu diverse infecţii”, a declarat la CNN dr. Robert Eitches, care susține că infecția cu coronavirus, fiind o boală care atacă sistemul respirator, îi pune în pericol pe fumători.

Mișcarea este la fel de importantă atunci când vorbim despre a face față mai ușor infecției cu coronavirusul. Sportul, chiar dacă -l practicăm la nivel de începător, creşte capacitatea sistemului cardio-respirator. De aceea, specialiștii recomandă practicarea unor sporturi precum yoga, stretching dar și alergatul pur și simplu, în parc, e binevenit.

„Dacă vă veţi întări capacitatea sistemului cardio-respirator, o să reduceţi riscul apariţiei unor probleme pulmonare grave, care ar afecta, la rândul lor, nivelul de oxigenare în sânge, a mai explicat Robert Eitches la CNN.

Printre activităţile care pot îmbunătăţi capacitatea sistemului cardio-respirator sunt yoga, alergarea, dar şi stretching-ul.