Sănătatea în România Știri

Noi controverse legate de începerea noului an școlar. Fost ministru al Educației: „Eu aș fi început școala mai devreme!”

Pregătirile pentru începerea noului an școlar au intrat în linie dreaptă, însă măsurile adoptate de autorități ridică în continuare multe semne de întrebare cu privire la modul în care le este asigurată protecția elevilor și profesorilor la clasă.

Astăzi, inspectoratele școlare din întreaga țară vor decide scenariile privind modul în care fiecare școală își va desfășura activitatea începând de luni, 14 septembrie.

Intens dezbătute în spațiul public, aspectele legate de siguranța în clase a elevilor și profesorilor continuă să ridice multe semne de întrebare.

Într-o intervenție telefonică în cadrul emisiunii „Medika Special”, Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, a explicat ce măsuri ar fi adoptat dacă s-ar fi aflat la cârma instituției în această perioadă.

Aș fi început școala, dar nu aș fi început-o acum, aș fi început-o pe 15 august. Din mai multe motive. În primul rând pentru că România are cel mai scurt an școlar, iar programa școlară a copiilor este livrată într-un timp foarte scurt. Iar elevii trebuie să studieze tot ceea ce trebuie predat”, a spus Daniel Funeriu la Medika TV.

În ceea ce privește posibilitatea pe care Ministerul Educației le-a dat-o școlilor, și anume aceea de a decide modul în care pot asigura protecția sanitară a elevilor și profesorilor, Daniel Funeriu este de părere că decizia este una oportună. „Scenariile descentralizării sunt raționale. Sunt cele mai bune soluții dintre cele proaste care s-au putut lua. Soluția învățământului hibrid este de asemenea o soluție oportună”, a explicat Daniel Funeriu.

În intervenția sa, Daniel Funeriu a criticat faptul că Legii Educației i-au fost aduse o serie de modificări în ceea ce privește numărul elevilor în clase, iar din această cauză în școlile din România învață acum prea mulți elevi.

Din cauza numărului mare de elevi din clase, multe unități de învățământ din România nu pot asigura organizarea activității astfel încât cursurile să se desfășoare în schimburi. Această problemă va face ca multe școli, care din punct de vedere al ratei de infectare înregistrată la nivelul comunităților s-ar putea încadra în scenariul verde, să fie obligate să utilizeze scenariul galben sau chiar pe cel roșu.