EXTERNE Știri

Misterul celor doi medici chinezi cărora COVID-19 le-a schimbat culoarea pielii. S-au trezit amândoi cu pielea închisă la culoare. Explicațiile specialiștillor

Doi medici chinezi, amândoi 42 de ani, au contractat noul coronavirus în timp ce tratau pacienții cu COVID-19 la Spitalul Central Wuhan, în luna ianuarie.

Dr. Yi Fan și Dr. Hu Weifeng, bolnavi critic de COVID-19, s-au trezit că au pielea întunecată atunci când au fost readuși la viață, amândoi aflându-se în pragul morții.

Culoarea lor anormală a pielii este cauzată de dezechilibrele hormonale, după ce ficatul lor a fost deteriorat de virus, a spus medicul lor.

Vorbind la CCTV de pe patul de spital, dr. Yi, citat de Daily Mail, a spus că în mare parte și-a revenit. A fost mutat din terapie intensivă pe un pat normal de spital, dar încă se chinuie să meargă singur.

Dr. Yi a mărturisit că lupta cu boala a fost destul de traumatizantă.

El a declarat: „Când am aflat că m-am îmbolnăvit m-am simțit speriat. Am avut deseori coșmaruri.

El a spus că încearcă să depășească obstacolul psihologic și a adăugat că medicii i-au fost de mare ajutor, inclusiv din punct de vedere psihologic.

Reportajul difuzat de postul de televiziune din Beijing îl arată pe dr. Zhan Qingyuan de la Spitalul de Prietenie China-Japonia, vorbind cu doctorii Yi și Hu în secțiile lor, pe 6 aprilie, la spitalul Tongji.

Dr. Zhan, din Beijing, și-a tratat ambii colegi, iar dr. Yi s-a recuperat mai repede.

Dr. Hu nu a putut să vorbească din cauza stării de sănătate, dar a dat mâna cu dr. Zhan, pentru a-și exprima recunoștința. Starea doctorului Hu era mai gravă.

Urologul a fost legat de pat timp de 99 de zile, iar starea generală de sănătate a acestuia este slabă, a spus dr. Li Shusheng care l-a tratat pe dr. Hu.

Dr. Hu a urmat terapie ECMO în perioada 7 februarie – 22 martie și și-a recăpătat capacitatea de a vorbi pe 11 aprilie. El este încă îngrijit în la terapie intensivă.

Dr. Li bănuia că pielea celor doi medici s-a întunecat din cauza unui tip de medicament pe care l-au primit la începutul tratamentului.

El a adăugat că unul dintre efectele secundare ale medicamentului este întunecarea culorii pielii. Nu a numit medicamentul.

Dr. Li se așteaptă ca în cazul ambilor pacienți culoarea pielii să revină la normal după ce funcția ficatului se va îmbunătăți.