EXTERNE Stil de viață Știri

MERGI PE JOS SAU CU BICICLETA LA MUNCĂ? Nici nu știi ce înseamnă asta pentru sănătatea ta!

Persoanele care merg pe jos, cu bicicleta sau chiar cu trenul la serviciu au un risc redus de moarte precoce sau de boală în comparație cu cei care fac naveta cu mașina.

Este concluzia unui studiu realizat pe mai bine de 300.000 de navetiști în Anglia și Țara Galilor de cercetători de la Imperial College London și de la Universitatea din Cambridge.

Cercetătorii spun că descoperirile sugerează că mersul pe jos și pedalatul pot reduce riscul de deces cauzat de boli de inimă și cancer.

Studiul, publicat în The Lancet Planetary Health, a utilizat datele recensământului pentru a urmări aceleași persoane pentru până la 25 de ani, între 1991-2016.

S-a constatat că, în comparație cu cei care au condus, cei care au mers cu bicicleta la muncă au avut o rată redusă cu 20% de moarte precoce. De asemenea, riscul de deces cauzat de boli cardiovasculare (care include atac de cord și accident vascular cerebral) a fost redus cu 24%. O scădere de 16% s-a înregistrat în privința ratei de deces cauzat de cancer și o rată redusă cu 11% a diagnosticului de cancer.

Mersul pe jos la muncă a fost asociat cu o rată redusă cu 7% în diagnosticul de cancer, comparativ cu șofatul. Echipa explică faptul că asocierile dintre mers și ratele de deces cauzate de cancer și boli de inimă au fost mai puțin sigure. O posibilă explicație ar putea fi că persoanele care merg la muncă pe jos au, în medie, ocupații mai puțin înalte decât persoanele care se deplasează la muncă cu mașina personală și e mai probabil să aibă condiții de sănătate de bază care nu ar putea fi luate în considerare pe deplin.

Lucrarea a dezvăluit, de asemenea, că în comparație cu cei care au mers cu mașina la muncă, navetiștii feroviari au avut o rată redusă cu 10% de moarte precoce, o rată de deces redusă cu 20% din cauza bolilor cardiovasculare și o rată redusă de 12% a diagnosticului de cancer. Acest lucru se datorează probabil mersului pe jos sau cu bicicleta către punctele de tranzit, deși navetiștii feroviari tind, de asemenea, să aibă job-uri mai de jos, și, în consecință,  mai puțin probabil să aibă alte condiții de bază, spune echipa.

Dr. Richard Patterson, de la Universitatea din Cambridge, care a condus cercetarea, a declarat: „Întrucât un număr mare de oameni încep să se întoarcă la muncă pe măsură ce restricțiile impuse de pandemie se ridică,  este un moment bun pentru toată lumea să își regândească transportul. Opțiunile. Cu limite severe și prelungite ale capacității de transport în comun, trecerea la utilizarea mașinii personale ar fi dezastruoasă pentru sănătatea noastră și pentru mediu. Încurajarea mai multor persoane să meargă pe jos și să circule cu bicicleta va contribui la limitarea consecințelor pe termen lung ale pandemiei. “

Studiul a evaluat, de asemenea, dacă beneficiile fiecărui mod de călătorie au fost diferite între grupurile profesionale și a constatat că beneficiile potențiale asupra sănătății erau similare între aceste grupuri.

Echipa a folosit date de la Oficiul Regatului Unit pentru Studiul Statisticilor Naționale din Anglia și Țara Galilor, inclusiv date de la recensământ, precum și înregistrări ale deceselor și diagnosticelor de cancer.

Datele au arătat că 66% dintre oameni au condus la muncă, 19% au folosit transportul public, 12% au mers pe jos și 3% au mers cu bicicleta. Bărbații aveau mai multe șanse decât femeile să conducă sau să meargă cu bicicleta la muncă, dar erau mai puțin susceptibili să folosească transportul public sau să meargă pe jos.

Dr. Anthony Laverty, autor principal al studiului, a explicat: „Este minunat să vezi că guvernul oferă investiții suplimentare pentru a încuraja mai mult mersul pe jos și mersul pe bicicletă în perioada post-blocare. Deși nu toată lumea este în măsură să meargă pe jos sau cu bicicleta la locul de muncă, guvernul poate sprijini oamenii pentru a se asigura că schimbările benefice ale comportamentului de călătorie sunt menținute pe termen lung. Beneficiile suplimentare includ o calitate mai bună a aerului, care s-a îmbunătățit în timpul blocării și reducerea emisiilor de carbon, care este crucială pentru a aborda situațiile de urgență climatică. “

Echipa adaugă că avantajele mersului pe bicicletă și mersului  pe jos sunt bine documentate, însă utilizarea datelor de recensământ în acest nou studiu a permis ca un număr mare de oameni să fie urmăriți mai mult timp. Aceștia explică faptul că aceste analize nu au fost în măsură să țină seama de diferențele dintre obiceiurile oamenilor, cum ar fi alimentația,  fumatul, activitățile fizice sau condițiile de sănătate pre-existente ale participanților. Cu toate acestea, cercetătorii adaugă că rezultatele sunt compatibile cu concluziile care au reieșit în urma altor studii.