Sfatul specialistului Stil de viață

MASĂ SĂȚIOASĂ, SILUETĂ GRAȚIOASĂ. Renumit nutritionist, sfaturi pentru organizarea meselor de Paște

Medicul nutritionist Anca Hâncu a vorbit, la Medika TV, despre cum putem traversa sărbătorile pascale, cu mese îmbelșugate, fără să atentăm la greutate sau la sănătate. Întâi de toate, alimentele trebuie pregătite cu respectarea regulilor care se aplică alimentației persoanelor cu diferite afecțiuni De pildă, hipertensivii vor respecta, și acum, regula de a folosi cantități mici de sare. Persoanele care suferă de gută nu trebuie să consume carne de miel. Și pentru că mielul are o carne mai grasă, toată lumea este sfătuită să acorde o atenție mai mare atât modului în care prepară friptura, cât și mărimii porțiilor, precum și modului de asezonare cu verdețuri.

REGULI DE AUR PENTRU MESE CU DE TOATE, DAR ȘI CU MĂSURĂ

  1. Pentru că nu este una, ci sunt trei zile de sărbătoare, prin urmare mai multe mese, alimentele tradiționale de Paște trebuie distribuite pe mai multe mese, astfel încât să gustăm din toate, dar nu la aceeași masă;
  2. Dulciurile, mai ales cele grele precum cozonacul, trebuie servite ca gustare între mese. În privința cozonacului, trebuie să fim atenți și la numărul feliilor. Una este de ajuns, nu 3-4 o dată;
  3. Sugestii de meniu de Paște

Dimineață: un ou fiert cu roșie, ceapă verde sau altă legume, o felie de drob, o felie de pâine

Gustare: o felie de cozonac

Până în prânz se recomandă o plimbare pe jos de o jumătate de oră, chiar și o oră.

Prânzul: fără aperitive, o ciorbă de miel (porție mai mica, fără adaos de smântână), friptură de miel (gătită cu vin, rozmarin care este antiinflamator și cimbru care frăgezește carnea, putem folosi și un sos de mentă pe care îl pregătim pe loc). Friptura de miel se va asezona, obligatoriu, cu salată verde, spanac sau alte verdețuri. Dacă putem, evităm pâinea, masa de prânz fiind sufficient de consistentă, dacăă nu, o jumătate de felie, cel mult o felie.

Gustare: un desert (prajitură, pască, o felei de tort) cu cafea.

Cina: o felie de drob cu salată sau o porție de friptură cu salată verde sau alte verdețuri.

4. Chiar dacă este Paștele și în mijlocul mesei este coșul cu ouă înroșite, rezumați-vă la a mânca un singur ou pe zi! Puteți ciocni cu ceilalți meseni, de fiecare data când vă așezați la masa, nu e obligatoriu să și mâncați, de fiecare data, câte un ou!