Sfatul specialistului Stil de viață

Mare atenție! Top 5 alimente sănătoase care îngrașă

Cu toții vrem să fim supli și sănătoși, iar o dietă echilibrată presupune un aport de vitamine și minerale. Oricât ar părea de greu de crezut, există și alimente sănătoase care îngrașă, o realitate care poate ruina viețile celor aflați în luptă cu kilogramele în plus, adoptând un regim sănătos.

Medicul nutriționist Laura Ene a vorbit în emisiunea “Secretele nutriției”, difuzată în fiecare miercuri de Medika TV, despre alimentele care, deși sunt sănătoase, au o acțiune nefastă asupra siluetei, dacă sunt consumate în cantități mai mari. Laura Ene a realizat și un top al acestora:

  1. Uleiul. Indiferent de calitatea acestuia ori de proveniență, uleiul îngrașă. Uleiurile vegetale sunt considerate cele mai bune grăsimi, dar o singură lingură de ulei are nu mai puțin de 100 de calorii. La o salată de crudități de 300 de grame, de exemplu, nu trebuie adăugat mai mult de o linguriță de ulei. Inclusiv cel mai sănătos dintre uleiuri, cel extravirgin de măsline, are la fel de multe calorii și nu trebuie folosit în cantități mari. La mâncare nu trebuie adăugat mai mult de o lingură de ulei la un kilogram. Ca exemplu, pentru a “consuma” o lingură de ulei, adică echivalentul a 100 de calorii, sunt necesare 15 minute de pedalat pe bicicletă.
  2. Semințele, nucile, alunele, migdalele. Recomandate de medici pentru că sunt sănătoase, mai ales dacă sunt consumate în stare crudă, neprăjite, toate acestea sunt o adevărată bombă pentru siluetă. Într-un singur căuș de nuci, semințe, alune sau migdale, adică într-o cantitate de circa 50 de grame,  stau nu mai puțin de 300 de calorii. De aceea, ele nu trebuie consumate în exces. Nutriționistul Laura Ene recomandă ca acestea să nu fie consumate ca gustare, ci să înlocuiască o masă.
  3. Cereale integrale, musli și fructe uscate. Și aceste produse sănătoase pot fi înșelătoare și amenințătoare chiar pentru siluetă. 30 de grame de cereale integrale, de pildă, însumează 100 de calorii, la fel ca două felii de pâine. În cazul fructelor uscate, amenințarea vine din zahăr, care în momentul deshidratării se concentrează. Acestea pot fi cu adevărat periculoase în cazul diabeticilor, dacă sunt consumate în exces. 100 de grame de fructe deshidratate conțin aproximativ 400 de calorii, de aceea nu trebuie consumate într-o cantitate mai mare de 30-40 de grame.
  4. Indulcitorii naturali. Siropul de agave, de arțar sau mierea sunt îndulcitori naturali și sănătoși, dar asta nu înseamnă că nu conțin zahăr și nu reprezintă un pericol pentru siluetă. Deși bogate în minerale și vitamine, și aceste produse trebuie consumate cu moderație, pentru că, contrar opiniei generale, nu ajută la slăbit. O lingură de miere, de pildă, are 60 de calorii. Proprietățile terapeutice ale mierii de albine o recomandă pentru consum regulat, dar nu mai mult de 3 lingurițe pe zi, în cazul persoanelor care țin la siluetă.
  5. Ciocolata neagră. Extrem de apreciată pentru conținutul bogat în antioxidanți și polifenoli, ciocolata neagră are, surprinzător, mai multe calorii decât cea normală. Deși are un conținut scăzut de zahăr, are mai multe grăsimi, ceea ce o face să fie un inamic al siluetei.