Sfatul specialistului Stil de viață

MARE ATENȚIE LA CONSUMUL DE CEREALE! Nu o să-ți vină să crezi cât zahăr conțin

Cerealele cu lapte reprezintă una dintre gustările preferate ale copiilor, fiind recomandate și de medici. Cu toate acestea, trebuie să fim foarte atenți la tipul și cantitatea de cereale consumate, pentru că, indiferent de cât de sănătoase și integrale sunt, pot îngrășa din cauza zahărului din carbohidrați.

Dr. Laura Ene, medic specialist în nutriție, diabet și boli metabolice, ne învață cum să alegem cele mai bune cereale.

“Toate cerealele conțin zahăr din carbohidrați, indiferent de cât de sănătoase sau integrale sunt, diferența este adaosul de zahăr și calitatea lor – altfel spus conținutul în fibre, vitamine și minerale. Toate cerealele conțin undeva în jur de 75 g  de carbohidrați la 100 de grame de produs, important este câte grame de zahăr adăugat efectiv – câte grame de zaharuri, câte grame de  fibre au. Ar trebui să ne orientăm către cereale cu mai puțin de 5 grame de zahăr/100 g produs și cu peste 5 grame de fibre pe suta de grame de produs”, spune dr. Ene.

Specialistul Medika TV avertizează că sortimentul de cereale cu cel mai ridicat conținut caloric este cel care are adaos de nuci sau semințe.

“100 g de cereale simple au în jur de 350-375 kcalorii, pe când cerealele cu semințe adăugate au peste 400 calorii, unele ajungând chiar la 450 kcal, așadar se consumă cu măsură. 30 de grame de cereale simple de orice fel au în jur de 100 de calorii și aproximativ 20 g de zahar.  Diferența când vine vorba de cereale, atât cele pentru micul-dejun cât și cele pentru masa de prânz – orez, paste, mălai, gris –  nu este data de calorii, ci de calitatea caloriilor. Cerealele integrale sunt recomandate nu pentru ca ar avea mai puține calorii, ci mai multe beneficii nutritive și anume mai multe fibre pentru reglarea tranzitului intestinal, scăderea colesterolului din sânge și o senzație de sațietate mai de durata. Așadar preferăm cerealele integrale fără adaos de zahăr și le cântărim – 30 grame pentru porția de 100 de calorii. Și de preferat să punem separat cântărite semințele”,  mai spune medicul nutriționist Laura Ene.