După aproape o lună în care a funcționat cu sincope, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este, în sfârșit, funcțională. Există soluții și pentru decontarea serviciilor medicale care nu au fost înregistrate în sistemul informatic, din cauza problemelor generate de soft.
Anunțul a fost făcut de reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Furnizorii de servicii medicale susțin faptul că problemele în ceea ce privește problemele platformei informatice au apărut în momentul în care a fost aprobat noul contract-cadru. „Funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost stabilizată, după o perioadă de fluctuații.” susțin oficialii Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.
Pentru zilele de la sfârșitul lunii trecute în care softul nu a funcționat au fost date o serie de derogări speciale astfel încât serviciile medicale să fie decontate. „Pentru zilele de la finalul lunii trecute în care PIAS a fost indisponibilă pentru transmiterea și validarea serviciilor medicale acordate de furnizorii în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, a fost emis un Ordin al președintelui CNAS (nr. 602/2023) care prevede derogări de la regulile generale de transmitere și validare a datelor respective” susțin oficialii
CNAS.
Aceleași măsuri vor fi luate și pentru intervalul 1 – 25 iulie. „n scurt timp va fi emis un ordin similar și pentru intervalul 1 – 25 iulie, în care unele componente ale PIAS au continuat să nu funcționeze în parametri normali” arată CNAS.