Sfatul specialistului Stil de viață

FRUCTELE ÎN DIETĂ. Ce fructe, ce cantitate, în ce moment al zilei? Sfaturile dr. Laura Ene

”Toate fructele sunt bune în dietă, importantă este cantitatea!” ne explică dr. Laura Ene, specialistul Medika TV în nutriție și realizator al emisiunii Secretele Nutriției, difuzată în fiecare miercuri după-amiaza, de la ora 17,00, de Medika TV. În ultima ediție a emisiunii, dr. Laura ene a explicat care este cantitatea corectă de fructe pe care o putem introduce în meniul zilnic și ce putem să facem dacă am depășit această cantitate și nu vrem ca ea să se transforme în surplus de greutate.

Specialistul Medika TV în nutriție a împărțit fructele în trei categorii:

  • Fructe proaspete
  • Fructe uscate
  • Oleaginoase

Cele mai căutate și cele mai consumate, în actualul sezon, sunt fructele proaspete. Și așa și trebuie să fie, ne sfătuiește dr. Laura Ene, care recomandă să păstrăm fructele uscate și oleaginoasele pentru sezonul rece când oferta de fructe este mult mai slabă.

Fructele proaspete sunt cele mai prietenoase cu silueta, au puțini carbohidrați și pot fi un ajutor în dietă. Dar, o condiție esențială este să respectăm cantitățile recomandate, adică două porții de fructe pe zi, a câte 200 de grame fiecare. Și ca să nu stăm cu cântarul pe masă tot timpul, putem aproxima. O porție ideală de fructe proaspete este un căuș al palmei plin.

Fructele de sezon românești sunt cele mai consumate vara. Perele, prunele, cireșele, caisele, piersicile sunt un adevărat recital de sănătate, dar și fructele de pădure sunt la fel de recomandate. Dacă în cazul celor dintâi se recomandă respectarea unei porții de 200-250 de grame, ce poate fi consumată de două ori pe zi, cu fructele de pădure trebuie să fim mai atenți. Excepție fac căpșunele care au un conținut caloric mai mic. În schimb, în cazul murelor și afinelor, este bine să ne limităm la 150-200 de grame, porția.

În cazul în care depășim cele două porții zilnice recomandate, așa cum sunt ele definite mai sus, specialistul Medika Tv în nutriție  recomandă activitatea fizică și renunțarea la alt aliment cu zahăr, din categoria carbohidraților. De exemplu, dacă am mâncat o felie de pepene în plus, atunci reducem sau chiar renunțăm, în acea zi, la pâine, fulgi de ovăz sau mămăligă.

Și pentru că tot am adus pepenele în discuție, trebuie să știți că acest fruct este un prieten de nădejde în perioada verii pentru că licopenul pe care îl conține protejează piele de efectul agresiv al radiațiilor solare. Și pentru că pepenele este fructul vedetă al verii, putem să mai și depășim puțin porția standard, ajungând la maxim o jumătate de kilogram într-o zi, dar această super-porție să nu fie mâncată seara.