EXTERNE Știri

Femeile trebuie să afle asta! Ce se întâmplă dacă bei 2-3 cești de cafea pe zi

Femeile care beau două sau trei cești de cafea pe zi au o cantitate mai mică de grăsime corporală și abdominală decât cele care beau mai puțin, potrivit unui nou studiu publicat în The Journal of Nutrition, citat de Medical Express.

Cercetătorii au examinat datele din Sondajul Național de Sănătate și Nutriție, organizat de Centrul pentru Controlul Bolilor (CDC) din Statele Unite și au analizat relația dintre ceștile de cafea băute pe zi și procentul total de grăsime corporală, precum și nivelul de adipozitate de pe abdomen și trunchi. Ei au descoperit că femeile cu vârste între 20 și 44 de ani care beau două sau trei cești de cafea pe zi aveau cele mai mici niveluri de adipozitate, cu 3,4% mai mici decât persoanele care nu consumau cafea. În rândul femeilor cu vârste cuprinse între 45 și 69 de ani, cele care au băut patru sau mai multe cești au avut un procent de adipozitate cu 4,1% mai mic.

În general, procentul mediu total de grăsime corporală a fost cu 2,8% mai mic în rândul femeilor de toate vârstele care beau două sau trei cești de cafea pe zi.

Rezultatele au ținut cont și de alți factori, cum ar fi dacă băutura avea cofeină sau era decafeinizată. De asemenea, s-a ținut cont dacă persoanele erau fumători / nefumători, ori dacă sufereau de boli cronice în comparație cu cei cu o stare de sănătate bună.

La bărbați, relația dintre cafeaua băută și grăsime a fost mai puțin semnificativă, deși bărbații cu vârste între 20 și 44 de ani care au băut două sau trei cești pe zi au avut 1,3% mai puțină grăsime totală și 1,8% mai puțină grăsime decât cei care nu au consumat cafea.

În fiecare an se consumă aproximativ 7 milioane de tone de cafea la nivel global.

Dr. Lee Smith de la Universitatea Anglia Ruskin și autor principal al studiului, a declarat: „Cercetările noastre sugerează că pot exista compuși bioactivi în cafea, în afară de cofeină, care reglează greutatea și care ar putea fi folosiți drept compuși  anti-obezitate. S-ar putea ca ingredientele ori chiar cafeaua să poată fi integrate într-o strategie dietetică sănătoasă pentru a reduce povara condițiilor cronice legate de epidemia de obezitate. Este important să interpretăm rezultatele acestui studiu în funcție de limitările sale – studiul nu s-a derulat pe o perioadă îndelungată,  astfel încât tendințele nu pot fi stabilite. Cu toate acestea, nu credem că greutatea cuiva poate influența consumul de cafea. “