Știri

FDA avertizează cu privire la cazuri de inflamații cardiace provocate de vaccinurile Pfizer și Moderna

Administrație pentru Alimente și Medicamente din Statele Unite ale Americii (FDA) trage un semnal de alarmă cu privire la o serie de reacții adverse rare apărute după administrarea vaccinurilor anti-COVID-19, produse de companiile Pfizer și Moderna. Este vorba despre inflamații ale mușchiului și învelișului inimii.

Astfel, pentru fiecare din cele două seruri, FDA a precizat că este necesar să fie incluse în prospecte o creștere a riscurilor de apariție a miocarditelor și pericarditelor, la câteva zile după rapel. În data de 11 iunie 2021, din totalul de 300 de milioane de doze de vaccinuri care au la bază tehnologia ARN(m), în SUA, au fost raportate 1200 de cazuri de miocardită sau pericardită în sistemul electronic de raportare a efectelor adverse provocate de vaccinurile anti-COVID-19, potrivit Reuters.

Toate aceste cazuri au apărut în special la bărbați, în prima săptămână după rapel. Centrul de Control al Bolilor din SUA a identificat 309 pacienți internați cu inflamații cardiace, pacienții având în jur de 30 de ani.

Până în prezent, niciun oficial din cadrul companiilor Pfizer și Moderna nu au avut o poziție oficială față de cele constatate de reprezentanții FDA.