EXCLUSIV MEDIKA TV. Șeful DSU despre scandalul TIR-urilor ATI: „Au avut probleme la sistemul de climatizare”

Incidentul care a avut loc la Spitalul „Victor Babeș” din București, în urma căruia trei femei au murit după ce au rămas fără oxigen în TIR-ul ATI amplasat în curtea unității medicale, a creat numeroase controverse în spațiul public. Dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, a explicat la Medika TV care este situația acestor echipamente medicale, precizând totodată și care sunt vulnerabilitățile lor.

Într-o intervenție în direct în emisiunea „Medika Special”, dr. Raed Arafat a vorbit deschis despre problemele pe care le-au avut aceste echipamente, dar care au fost deja rezolvate:

TIR-urile sunt făcute după niște standarde, sunt făcute de o firmă care lucrează cu NATO și are standarde NATO, aici nu văd din acest punct de vedere să discutăm de calitatea firmei care le-a făcut. Problemele pe care aceste TIR-uri le-au avut în mod deosebit erau probleme pe sistemul de climatizare și au fost rezolvate aceste probleme în două forme. S-a făcut o izolare suplimentară pentru iarnă, un singur TIR avea o problemă la instalația de climatizare unde, se pare, o țeavă din perete nu era corect sudată, și a plecat în Turcia și s-a întors, acum este pe drum înapoi. Dar era pe partea de climatizare”, a precizat Raed Arafat la Medika TV.

În momentul de față, în urma incidentului de la Spitalul „Victor Babeș” din București, s-a început o amplă anchetă pentru a se descoperi cauza care a dus la moartea celor trei paciente intubate. Dr. Raed Arafat a explicat că problema a fost generată de o presiune ridicată a oxigenului, dar care nu are legătură cu TIR-ul în care se aflau bolnavele.

La București poate să fie din motive tehnice, externe TIR-ului. TIR-ul primește oxigen din afară, el are butelii proprii, dar asta se folosește ca rezervă. La București era conectat la stocatorul de oxigen al spitalului și de acolo intra oxigenul. Dacă ceva s-a întâmplat să urce presiunea, undeva s-a întâmplat o suprapresiune. Asta urmează să stabilească experții și anume unde? TIR-ul singur nu poate să crească presiunea, pentru că nu fabrică oxigen, el primește oxigenul, intră prin niște reductoare, și în interiorul său și în exteriorul său. Unde poate că s-a întâmplat ceva. Cert este că aparatele de ventilat au dat o alarmă, toate la aceeași oră de creștere a presiunii, la 6 bari, ceea ce era prea mult. Acum trebuie văzut cum a crescut presiunea. Aparatele s-au oprit, pentru că a intrat în funcțiune sistemul lor de autoprotecție. Sunt foarte multe speculații neavizate. Nu înseamnă că TIR-ul a rămas fără oxigen, pentru că în momentul în care a intrat în avarie se ia bolnavul pe balon manual de ventilație până să repune ventilatorul în funcțiune. Nu înseamnă că dacă ventilatorul s-a oprit TIR-ul nu a avut oxigen”, a declarat dr. Raed Arafat, șeful DSU, în direct la Medika TV.

Categorii: Sănătatea în România, Știri
Tags: , , ,
Ți-ar putea plăcea