Sănătatea în România Sfatul specialistului

EFECTUL NEBĂNUIT PE CARE ÎL ARE UN ANTIBIOTIC ASUPRA DANTURII. Copiii, cei mai expuși. Efectele sunt permanente!

Tetraciclina, un antibiotic banal, prescris de medici pentru tratarea unei game largi de afecțiuni, are un efect nebănuit: îngălbenește dinții.

Cele mai dramatice efecte sunt în cazul copiilor, întrucât administrarea tetraciclinei determină apariția unor pete pe dinți care nu mai pot fi îndepărtate. Medicul stomatolog Carmen Trufaș a explicat, în emisiunea “Secretele nutriției”, realizată la Medika TV de dr. Laura Ene, medic specialist nutriție, diabet și boli metabolice, că odată afectat dintele, nici un tratament de albire nu dă rezultate. Probleme pot să aibă nu doar copiii care iau tratament cu antibiotice din gama tetraciclinelor, ci și cei ale căror mame au luat astfel de medicamente în timpul sarcinii.

Tetraciclina și celelalte medicamente din gama tetraciclinelor sunt foarte dăunătoare dinților. Dacă unui copil până-n vârsta de 9 luni i s-a administrat tetraciclină, atunci dinții de lapte, de regulă centralii și caninii, vor ieși cu niște pete. Afecțiunile dentare de la tetraciclină nu cedează la albirea dentară. Nu e cazul unui copil, dar dacă un copil de până-n vârsta de 6-7 ani ia tetraciclină din anumite considerente, atunci și dinții definitivi vor ieși pătați, cu niște pete gălbui-maronii, care nu cedează la albirea dentară. Sunt pete specifice consumului de tetraciclină. Mai mult, dacă mama a făcut tratament cu tetraciclină în perioada sarcinii, dinții copilașului pot ieși afectați de aceste pete specifice”,  a explicat medicul stomatolog Carmen Trufaș.

Și alte produse determină îngălbenirea dinților. Fumatul, consumul de cafea, vin roșu sau ceai, fructele bogate în pigmenți, cum sunt afinele sau cireșele, determină, de asemenea, îngălbenirea dinților. În aceste cazuri însă problema poate fi rezolvată cu tratamentul de albire.