EXTERNE Stil de viață Știri Studii/Cercetări

E DOVEDIT ȘTIINȚIFIC! Migdalele, bune pentru sănătatea vasculară

Cercetările conduse de Dr. Wendy Hall de la King’s College London și publicate în American Journal of Clinical Nutrition și citate de Medical Express au descoperit că înlocuirea gustărilor populare, cum ar fi biscuiții și covrigeii cu migdale, poate îmbunătăți funcția endotelială, un indicator cheie al sănătății vasculare, și scade și colesterolul LDL „rău”.

Participanții la studiu, care au avut un risc de boli cardiovasculare, au consumat migdale sau o gustare de control cu același număr de calorii timp de șase săptămâni. Apoi cercetătorii au comparat markeri de sănătate cardiometabolici între cele două grupuri.

Îmbunătățirea funcției endoteliale și a nivelului de colesterol LDL sugerează că înlocuirea gustărilor tipice cu migdale, având  20% din aportul total de calorii, are potențialul de a reduce riscul de boală cardiovasculară cu până la 32%.

Studiul se adaugă la cercetările recente ale aceleiași echipe, care au fost publicate în European Journal of Nutrition. Cercetătorii descoperiseră anterior că britanicii care mănâncă migdale au o circumferință a taliei mai mică decât cei care nu consumă.

Cercetătorii au examinat un jurnal alimentar de patru zile de la 6.802 de adulți și au descoperit că adulții din Marea Britanie care mănâncă migdale au o alimentație mai sănătoasă, întrucât au raportat un aport mai mare de proteine, grăsimi totale, vitamina C, fibre, potasiu și alte suplimente sănătoase. De asemenea, au avut un aport mai mic de acizi trans-grași, carbohidrați totali, zahăr și sodiu.

Cei care au mâncat  migdale aveau, de asemenea, o circumferință a taliei cu 2,1 cm mai mică decât ceilalți participanți la studiu.

„Consumul de oleaginoase integrale, cum sunt migdalele, este o parte importantă a unei diete sănătoase; cercetările noastre folosind o bază de date mare a populației din Marea Britanie arată că aporturile sunt scăzute la adulți, dar cei care raportează că mănâncă migdale au, în general, o dietă mai sănătoasă și un nivel scăzut de grăsimi”, a spus Wendy Hall.

Ambele studii sugerează că consumul de migdale poate fi atât benefic pentru cei cu un risc peste medie de boli cardiovasculare, cât și o o indicație pentru diete mai bune.