Stil de viață

MIȘCAREA, CEL MAI PUTERNIC ANTIDEPRESIV. Multiple beneficii explicate de dr. Laura Ene

Ultima întâlnire de la Medika TV a dr. Laura Ene cu telespectatorii, la emisiunea Secretele Nutriției, a fost o pledoarie pentru viață sănătoasă, în care mișcarea este unul dintre secrete.

”Mișcarea este cel mai puțin folosit antidepresiv, mâncarea e cel mai bun anxiolitic” și-a început dr. Laura Ene, specialistul Medika Tv în nutriție, expunerea metodelor care ne pot ajuta să trăim sănătos. Activitatea fizică are multiple eneficii: îmbunătățește condiția fizică, scade riscul cardiovascular și sporește sănătatea mintală. Persoanele active cât mai mult timp reușesc să rămână active, în bună formă mentală, multă vreme. Și, indferent de vârstă sau de starea fizică, nu e niciodată târziu să începem să facem mișcare.

”Cei sedentari trebuie să înceapă cu o activitate fizică ușoară, mai ales dacă există și o afecțiune sau o durere…Pentru o persoana sănătoasă se recomandă 150 de minute pe săptămână de activitate fizică moderată, adică 20-25 de minute în fiecare zi.” recomandă dr. Laura Ene.

Există situații în care mișcarea intensă este contraindicată înaintea unui test de efort. Acest test se recomandă celor care au factori de risc cardiovascular, cu diabet, dislipidemie, cu hipertensiune arterială. În acest caz, decizia unui test de efort se ia împreună cu medicul specialist, cardiolog, diabetolog, etc.

Mișcarea este o modalitate cu care ne ținem organismul rezistent și în fața noului coronavirus. Statul la birou, sedentarismul, țin cutia toracică strânsă, iar plămânii nu se mai oxigenează cum ar trebui. ”Știm că acest virus atacă plămânii. Haideți să ni-i protejăm, să îi ajutăm să se destindă cum trebuie, prin mișcare, afară, chiar dacă purtăm mască, mergeți în ritmul vostru, nu veți rămâne  fără aer!” spune dr. Laura Ene care ne recomandă sesiuni multiple de minimum 10 minute fiecare. Aceste sesiuni ar trebuie distribuite uniform pe parcursul unei săptămâni, iar pauza de mișcare nu se recomandă să fie mai mare de două zile.

Frigul care a început să se simtă, în ultimele zile,  nu trebuie să fie un motiv să renunțați! Pandemia ne-a învățat că putem face multe lucruri acasă, inclusiv mișcare , iar dacă mai deschidem și fereastra, corpul nostru ne va mulțumi.