Sfatul specialistului Stil de viață Știri

Dr. Mihalea Bilic, la Medika TV: „Instinctele trebuie ținute în frâu pentru a învinge kilogramele”

Debutul sezonului rece aduce cu el și pregătirea organismului nostru pentru această perioadă. Astfel, suntem mai tentați către consumul alimentelor bogate în grăsimi, iar acest lucru va avea ca efect acumularea unor kilograme în plus, pe care nimeni nu și le dorește. Specialistul în nutriție dr. Mihaela Bilic ne învață cum putem să evităm această situație.

Invitată în emisiunea TeleMedika, dr. Mihaela Bilic a explicat faptul că și organismul uman se pregătește pentru sezonul rece, procesul fiind cât se poate de natural: „ Poftele și apetitul nostru se schimbă atunci când afară se face mai frig. Și este normal să fie așa, pentru că trăim în ritmul naturii, iar când vine frigul și ziua se scurtează, instinctul nostru ne spune că trebuie să mâncăm mai consistent, mai gras, mai des, pentru a putea rezista frigului”.

Chiar dacă există tentația de a mânca mai multe alimente bogate în zahăr și grăsimi, pentru a asigura organismului aportul de grăsime de care are nevoie, pentru a ține piept temperaturilor scăzute, specialiștii consideră că trebuie să ne disciplinăm regimul alimentar pentru a nu avea probleme de greutate. Ceea ce este important este ca mâncarea să fie consumată în intervale de timp bine stabilite. „Instinctele noastre trebuie ținute în frâu și disciplinate. Trebuie stabilit un program de masă care să presupună contactul cu mâncarea punctual și la intervale regulate, adică nu avem voie să fim înconjurați de mâncare și ispitiți de ea și apoi să avem regretul că nu ne-am putut abține. Deci nu așa se testează voința, ci într-un mod pragmatic, trebuie să avem 2, 3 mese principale pe zi, însă în momentul în care ne-am ridicat de la masă, gata cu ciugulelile dintre mese, cu ronțăielile! Cu cât stăm mai departe de mâncare cu atât suntem în siguranță” mai spune dr. Mihaela Bilic.

În ceea ce privește alimentele pe care le putem consuma, specialiștii sunt de părere că, la fel ca în timpul sezonului cald, introducerea în alimentație a fructelor și legumelor ajută foarte mult. Vitaminele pe care atât legumele, cât și fructele le conțin ne vor proteja organismul în fața bolilor specifice sezonului rece, ne vor ajuta să ne odihnim mai bine și să scăpăm de stres.