DEZBATERE LA MEDIKA TV. Cât de eficientă este, de fapt, școala on-line?

Tot mai multe școli intră în scenariul roșu din cauza numărul foarte mare de infectări zilnice. Deși considerată o alternativă la sistemul clasic de predare, școala online ridică multe semne de întrebare în ceea ce privește eficiența sa și a modului în care elevii vor reuși să acumuleze informațiile predate de profesori.

La fel ca sistemul medical din țara noastră, și educația are foarte multe probleme pe care pandemia le scoate din nou la lumină.

Dezbaterea de marți seara din emisiunea Medika Special moderată de Dana Chera a avut ca subiect felul în care învățământul online îi ajută pe elevi să învețe mai bine. Discuțiile au pornit de la concluziile unui raport al Administrației Prezidențiale, potrivit căruia 42% dintre elevii români, înainte ca țara noastră să fie afectată de pandemie, sunt incapabili să înțeleagă un text citit.

Invitat în cadrul dezbaterii, Eugen Ilea, vicepreședintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din România, a explicat că în momentul actual, pentru a putea vorbi despre beneficiile școlii online, este nevoie ca sistemul de educație să aibă o infrastructură bine pusă la punct: „Eu aș reveni să vorbim despre digitalizare, ce presupune digitalizarea de fapt. Un laptop și o cameră web, aia nu înseamnă digitalizare. Digitalizarea trebuie văzută într-un sens mult mai larg. Înseamnă tot felul de sisteme, o infrastructură cu totul altfel decât cea de acum și nu putem vorbi de educație online în acest moment pentru că nu toată lumea dispune de infrastructura necesară pentru ea. Tot școala clasică, tradițională este mai eficientă”.

Sindicaliștii din învățământ sunt de părere că, deși nepregătită pentru cursurile online, educația din țara noastră va trebui totuși să accepte dispozitivele tehnologice în locul predării clasice, pentru a nu pune în pericol sănătatea elevilor și profesorilor.

Este situație de criză, iar pentru a trece de această criză trebuie să ne sprijinim doar pe învățământul online. Nu o facem pentru că ar fi mai bun decât învățământul clasic, o vom face doar atâta timp cât securitatea celor implicați în procesul didactic, a copiilor și a dascălilor, va fi pusă în pericol. În momentul în care vom trece de această perioadă, cred că cea mai înțeleaptă decizie este să ne întoarcem la școală”, a declarat în direct la Medika TV, Sorin Dragne, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ – Sector 1.

Pe de altă parte, profesorii care predau online au reușit să discute deschis și despre avantajele pe care le are acest tip de învățământ. În opinia dascălilor, acest sistem de predare îi ajută și pe elevii mai puțin cooperanți în timpul orelor clasice să se implice în activitatea didactică. De asemenea, sistemul se dovedește a fi eficient și pentru dascăli, având în vedere că sunt nevoiți să capete noi aptitudini în ceea ce privește modul de predare.

Învățământul online te provoacă să găsești niște metode suplimentare. Învățământul online i-a scos la iveală pe copiii care nu scoteau niciun cuvânt în clasă. Pentru că fie au emoții în fața clasei, dar în fața calculatorului au mai mult curaj. În învățământul online copiii au curaj să se exprime. Poate fi o metodă de eficientizare a predării. E mai atractiv pentru copii. Copiii aceștia s-au născut cu aceste device-uri în mână”, a explicat Marcel Bartic, profesor de istorie la o școală privată din Capitală.

Din cauza evoluției negative a pandemiei de COVID-19 pe teritoriul țării noastre, peste 3000 de unități de învățământ au fost obligate să intre în scenariul roșu, adică să folosească doar dispozitivele tehnologice pentru a putea desfășura cursurile.

Categorii: Sănătatea în România, Sfatul specialistului, Știri
Tags: , , , , ,
Ți-ar putea plăcea