Dezastrul provocat de școala online. Profesor universitar: „de la ultimul curs am ieșit cu lacrimi în ochi”

Presiunii resimțită de medici i se adaugă frustrarea pe care profesorii o au atunci când trebuie să susțină cursuri online. Dascălii consideră că această formă de educație nu este oportună și va avea ca efect creșterea abandonului școlar.

Din cauza pandemiei de COVID-19, școala românească a fost obligată să se adapteze, așa că învățământul s-a mutat din clase în mediul virtual. Cu scopul de a proteja elevii și profesorii de riscul infectării cu noul coronavirus, în toată România cursurile se desfășoară prin intermediul noilor mijloace tehnologice.

Măsura folosită este însă criticată de oamenii din sistem. „Cu cât mai repede ne întoarcem la școală, cu atât va fi mai bine și pentru profesori și pentru elevi. Nu stau lucrurile bine nici la noi în învățământul superior, ce să mai vorbim despre învățământul preuniversitar, despre clasele primare, acolo unde elevii trebuie învățați să scrie, să adune, să înmulțească”, a declarat profesorul universitar Anton Hadăr, președintele Federației Sindicale Alma Mater la Medika TV.

Profesor cu o bogată experiență în învățământul superior, Anton Hadăr a povestit în direct cât de greu este să le capteze atenția studenților săi în timpul cursurilor online: „La ultimul curs am ieșit cu lacrimi în ochi de supărare pentru că, deși am predat pe tablă modernă, cu toate funcțiile pe ea, am încercat să-i întreb pe studenții din fața calculatoarelor ce au înțeles și s-a lăsat tăcerea. 14 din cei 84 de studenți ai mei nu erau, de fapt, acolo, plecaseră, doar s-au înscris pe platformă. Alții erau în trafic, îi auzeam de la volan. Păi asta înseamnă învățământ?

În urma situației legată de faptul că elevii nu au acces la resurse tehnologice prin care să poată frecventa cursurile online, Avocatul Poporului s-a autosesizat și a cerut Ministerului Educației redeschiderea școlilor.

Categorii: Sănătatea în România, Știri
Tags: , ,
Ți-ar putea plăcea