Sfatul specialistului Stil de viață

Dr. Mihaela Bilic: Cu ce altă sursă de proteină, pe lângă soia, să înlocuiești carnea! Românii au dat-o uitării

MIHAELA BILIC

Din ce în ce mai mulți români adoptă un stil de viață sănătos și au mare grijă ce mănâncă, atât pentru a-și menține silueta, cât mai ales pentru sănătate. Unii renunță la carne, pe care o înlocuiesc cu soia, ca principal sursă de proteine. Sunt însă și alte alimente bogate în proteine, de care însă oamenii au uitat.

Cunoscutul medic nutriționist Mihaela Bilic a vorbit la Medika TV despre câteva alimente pe care românii le-au folosit cu succes de-a lungul veacurilor, dar pe care le-au dat uitării, deși sunt sănătoase. Printre ele se regăsesc lintea, care a dispărut din dieta românilor, dar și hrișca, o cereală care e folosită mai mult peste Prut.

Noi ridicăm acum în slăvi soia, cât de perfectă e ca proteină, uitând că am avut și noi, de-a lungul timpului, fasolea, care ne-a ținut loc de carne, am avut lintea, pe care am pierdut-o. Nu se mai face supă de linte și nici mâncare de linte în România. Noi am uitat să folosim lucrurile care sunt ale noastre, care cresc pe pământurile noastre de milenii și care ne-au dat un echilibru alimentar și din punct de vedere al sănătății”, a spus dr. Mihaela Bilic la Medika TV.

Lintea are multiple beneficii nutritive. Aceasta conține fibre, proteine, este o sursă bogată de fier, magneziu, zinc și fosfor, dar și de vitaminele B1, B5, B6 și B9.

Lintea este o importantă sursă de antioxidanți și poate preveni afecțiunile cardiovasculare, dar poate îmbunătăți și tranzitul intestinal. Este, de asemenea, o sursă de energie pentru organism și ajută la întărirea sistemului imunitar. Lintea e recomandată pentru controlul greutății, având un conținut caloric redus.