De luni, 15 martie, oricine se va putea înscrie pe platforma de vaccinare, indiferent din ce categorie populațională face parte. Cei care vor să se vaccineze se vor înscrie mai întâi pe o listă de așteptare, urmând să aibă prioritate la vaccinare.
Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare anti-COVID-19 a explicat, la Digi 24, cum va funcționa această listă, precum și faptul că programările se vor face cronologic, în funcție de momentul înscrierii pe acestea.
“Ce înseamnă „lista de așteptare”? Fiecare centru de vaccinare are un anumit număr de locuri libere. Atunci când acele locuri libere se ocupă, se activează automat lista de așteptare. Ca atare, persoanele optează în momentul în care se înscriu în platforma informatică și își fac cont să se vaccineze într-un anumit centru. Dacă locurile sunt ocupate, se vor înscrie pe lista de așteptare într-o ordine cronologică. Fiecare persoană va vedea câte alte persoane sunt în fața lor, din punct de vedere numeric, iar din platformă se va genera și un mesaj în care persoanei i se transmite data estimată, intervalul estimat de timp în care ea va putea fi vaccinată în respectivul centru. De exemplu, în următoarele 3 săptămâni.
Din lista de așteptare, în momentul în care apar locuri libere sunt notificate cu prioritate persoanele vulnerabile, persoanele cu vârste de peste 65 de ani, persoanele cu boli cronice, persoanele cu dizabilități. Pe 75% din locurile libere din acel centru. Pe restul de 25% sunt notificate persoane care sunt programate și care aparțin de activități esențiale. Dacă rămân locuri libere neocupate în acel centru, sunt notificate în ordine cronologică persoanele care sunt în lista de așteptare și care aparțin de etapa a treia”, a explicat col. dr. Valeriu Gheorghiță.
Acesta a mai precizat că și înscrierea prin Call Center va funcționa la fel.
“Înscrierea prin telefon funcționează la fel. Operatorul din Call Center, în momentul în care va vedea că locul pentru care persoana optează să se vaccineze nu mai are locuri, o trece pe lista de așteptare și îi spune care este perioada estimată de vaccinare în care va fi notificată să se vaccineze. În momentul în care persoana primește mesaj că s-au eliberat locuri este sunată să confirme că într-adevăr dorește să se vaccineze. Cei care s-au programat prin operator de Call Center și care nu au acces la platforma informatică, pot suna în Call Center și operatorul îi va confirma programarea în locul și în ziua respectivă, alegându-i intervalul orar pe care dorește să-l aleagă”, a mai spus col. dr. Valeriu Gheorghiță.