Sfatul specialistului Stil de viață Știri

Cum să treci cu bine peste caniculă. Top 10 alimente anticaniculă, recomandate de dr. Laura Ene

Urmează câteva zile de foc, iar mare parte din țară se află sub avertizare de caniculă și disconfort termic. În afara metodelor “clasice” prin care ne putem feri de efectele căldurii toropitoare, importantă e și alimentația. Organismul are nevoie de hidratare, dar și de un nivel optim de minerale și vitamine.

Iată care sunt cele 10 alimente recomandate de dr. Laura Ene, medic specialist nutriție, diabet și boli metabolice, care ne ajută să facem față caniculei:

1. Castraveții (12 calorii/100 g si 95% apa) sunt legume hipocalorice si foarte bogate în apă, care conţin majoritatea vitaminelor si mineralelor de care ai nevoie zilnic, plus fibre si enzime benefice pentru digestie. Mănâncă-i cu tot cu coajă, unde sunt concentrați toți nutrienții.

2. Dovleceii (16 calorii/100 g si 95% apa) sunt o sursă excelenta de vitamina C si fitonutrienți esențiali care protejează organismul de acțiunea radicalilor liberi, ajută la producerea de colagen si la menținerea hidratării pielii.

3. Roșiile (18 calorii/100 g si 94% apa) abundă in licopen, pigmentul răspunzător pentru superba culoare roșie a acestor legume, un fitonutrient care luptă împotriva mai multor tipuri de cancer, dar si a ridurilor.

4. Spanacul (23 calorii/100 g si 92% apa) este un superaliment si un supersupliment natural, bogat in fier si acid folic, vitaminele  B1, B2, B6, B9, PP, C si K, precum si o substanță specifică numita spinacina, anticancerigenă. Este, de asemenea, laxativ ușor, depurativ, antianemic, hipotensiv si remineralizant.

 5. Rucola (25 calorii/100 g si 91% apa) energizează organismul, protejează ficatul si este o sursa foarte buna de vitamine C si K, importante pentru circulația sângelui, sistemul osos si cardiovascular.

6. Pepenele roșu (30 calorii/100 g si 92% apa) este unul dintre cele mai sățioase si răcoritoare fructe, bogat in licopen care ii dă culoarea si face din el un aliat de nădejde in lupta cu cancerul si îmbătrânirea prematură a pielii.

7. Ardeii grași (31 calorii/100 g si 92% apa) conțin mai multă vitamina C decât portocalele si sunt o sursă excelentă de antioxidanți care joaca un rol cheie in menținerea tinereții pielii si a părului.

8. Grape-fruitul (32 calorii/100 g si 91% apa) O jumătate de grepfrut pe zi are 68% din totalul de vitamina C de care corpul tău are nevoie zilnic. In plus, s-a demonstrat ca ajută ficatul sa elimine toxinele din organism.

9. Broccoli (34 calorii/100 g si 91% apa) Deși pare dens, are o concentrație de apa de peste 90%, iar sulforafanul pe care il conține este cel mai puternic agent anticancerigen cunoscut. Folații (din grupul de vitamine B) sunt necesari pentru regenerarea celulelor corpului.

10. Pepenele galben (34 calorii/100 g si 90% apa) este o sursă excelentă de vitamine antioxidante cu rol in întărirea sistemului imunitar si betacaroten cu rol esențial in menținerea sănătății pielii si a părului. In plus, conține un compus recent descoperit şi numit adenosină, care protejează inima de boli.