Sănătatea în România Știri

Cum motivează Ministerul Educației eșecul testării anti-COVID-19 în școli

Controlul pandemiei în școli ar trebui realizat prin testarea masivă, în special a elevilor. Deși teste rapide există, foarte puține dintre ele au fost într-adevăr folosite.

Reprezentanții Ministerului Educației au identificat trei posibile cauze care împiedică testarea elevilor.

Cred că sunt 3 cauze care împiedică testarea, deși există reglementări legale. Voința și dorința părinților, existența unui cadru medical calificat, mai ales dacă vorbim de școlile din mediul rural, modalitatea de testare, care pentru unii dintre copii poate fi considerată dureroasă”, a declarat Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, în direct la Medika TV.

În perioada următoare, oficialii Ministerului Educației vor efectua vizite în mai multe județe din țară pentru a discuta cu reprezentanții locali ai educației cu privire la creșterea gradului de testare și vaccinare în rândul profesorilor.

Toți secretarii de stat ai Ministerului Educației vor fi în teritoriu și încercăm să stăm de vorbă cu reprezentanți ai elevilor, reprezentanți ai părinților, ai sindicatelor , iar scopul nostru acolo este să încurajăm vaccinarea și testarea, vom strânge reprezentanții lor și prin sistem de videoconferință vom sta de vorbă cu toată lumea”, a mai spus secretarul de stat Sorin Ion, la Medika TV.

Din cele 700 mii de teste rapide existente în școli, doar 20 de mii au fost folosite până acum.