”Nu ne mai mințiți! Pentru a vă salva, avem nevoie de sinceritatea dumneavoastră!” Este apelul lansat de comanda Spitalului Militar Central, după ce un pacient care a trecut prin mai multe cabinete și a fost luat de mai multe ori cu salvarea le-a ascuns cadrelor medicale că a intrat în contact cu cineva venit din străinătate și e posibil să fie infectat cu coronavirus.
”O relație de succes între corpul medical și pacient se bazează pe sinceritate și respect iar ascunderea adevărului nu face altceva decât să ne împiedice să luăm, în cel mai scurt timp, deciziile cele mai bune pentru dumneavoastră. Numai cu încredere și numai împreună putem depăși această provocare a sistemului de sănătate!”, transmit medicii din Spitalul Universitar de Urgență Militar Central “Dr. Carol Davila” Bucuresti.
Pentru a arăta cât de necesară e sinceritatea pacienților în aceste momente de criză, când purtăm un război cu un inamic nevăzut împotriva căruia nu am găsit arma care să-l doboare, comandantul Spitalului Militar Central București, General maior medic conf. univ. dr. Florentina Ioniță-Radu, vine cu exemplul unui pacient care a ascuns adevărul cadrelor medicale, mergând din cabinet în cabinet, fiind luat apoi cu salvarea de trei ori, fără a spune nici un moment că a intrat în contact cu o persoană venită din străinătate.
”Aș vrea să vă dau câteva detalii despre ce s-a întâmplat cu primul caz cu COVID confirmat pozitiv în Spitalul Militar Central, poate acesta e mesajul, pe care ar trebui să îl transmitem mai departe și publicului. Acesta este un pacient militar de rezervă, care, deși era pensionar, lucra într-o firmă particulară, care, de aproximativ o săptămână, are febră și frisoane și s-a prezentat la diverse cabinete medicale. Ce trebuie să subliniez este că acum o săptămână el a intrat în contact cu un coleg de serviciu, care s-a întors din Dubai. Și faptul că, până a ajuns la Spitalul Militar Central, unde a fost întrebat de trei ori și consilierea s-a făcut cu acuratețe și sub sancțiunea că, dacă declarația lui este neconformă, este un caz penal, deci, în acest moment abia a recunoscut că a luat contact cu o persoană care s-a întors din Dubai și care, înțelegem, ulterior, s-a confirmat a fi COVID pozitivă. ”, a explicat comandantul Spitalului Militar București.
General maior medic conf. univ. dr. Florentina Ioniță-Radu, comandantul Spitalului Universitar de Urgență Militar Central “Dr. Carol Davila” Bucuresti a adăugat că acest pacient a chemat de mai multe ori ambulanța fără a spune că a luat contact cu cineva venit din străinătate, punându-I astfel în pericol pe medici și asistenți: ”Acest pacient a chemat de 3 ori ambulanța acasă, în zilele de 14, 18 și 21, la data de 21 s-a dus la medicul de familie și a intrat fără să spună decât că are febră și frisoane, a intrat în contact cu asistenta de la medicul de familie, căreia i-a spus ce probleme are. Pe data de 20 a fost la un cabinet teritorial de pneumologie, unde, de asemenea, nu a spus că a fost contact cu o persoană venită din afară”.
Drumul bolnavului din cabinet în cabinet și din salvare în salvare și implicit momentul de transmitere a bolii s-a întrerupt în momentul în care, odată ajuns la Spitalul Militar Central, bărbatul a fost tratat din prima ca fiind un suspect de coronavirus.
Astăzi, pacientul a primit vestea că este pozitiv coronavirus și a fost transportat la spitalul Matei Balș.
Cu un asemenea exemplu, medicii de la Spitalul Militar Central vin în fața românilor și fac apel la sinceritate, pentru că numai așa boala va putea fi învinsă.
”Transmit un mesaj pentru populație, în general. Este important să înțeleagă că noi, personalul medical de aici și din țară, suntem aici pentru ei, pentru că și această boală, COVID-19, este un alt tip de boală, că ei sunt pacienți care pot fi posibil bolnavi, posibil contaminați, că trebuie să avem o relație directă și să fim foarte sinceri! Suntem aici ca să-i protejăm, nu sunt niște paria cei care au intrat în contact cu COVID, cei care vin din altă zonă! Dacă știm din timp, vom lua măsuri din timp și vor fi și ei protejați din timp, și personalul medical va fi protejat! Rugămintea mea este să fie toți conștienți, să răspundă cu sinceritate, să anunțe din timp! E adevărat că poate, la început, lucrurile nu merg foarte bine. Sigur se vor perfecționa pe parcurs! Ajutați-ne să vă ajutăm! Fiți sinceri, spuneți tot ce ați făcut dumneavoastră până în momentul în care ați ajuns la spital, când ați intrat în relație cu personalul medical! Aceasta este metodologia prin care putem să scurtăm timpii de răspuns! Este foarte important! Vă rog să nu vă simțiți izolați, părăsiți, să nu simțiți că vă ținem la distanță! Ne ocupăm de dumneavoastră, principala noastră menire – ceilalți pacienți sunt pe locul 2 – ne ocupăm de dumneavoastră, de potențialii pacienți, dar haideți să fim corecți unii cu alții și să ne dați voie să ne ocupăm de dumneavoastră așa cum știm noi mai bine!”, a mai declarat General maior medic conf. univ. dr. Florentina Ioniță-Radu, comandantul Spitalului Universitar de Urgenta Militar Central “Dr. Carol Davila” Bucuresti.