Sănătatea în România Sfatul specialistului Știri

Ce s-a întâmplat de fapt în Norvegia. Cum au murit cei 23 de vârstnici după ce au primit vaccinul Pfizer

Vestea morții celor 23 de vârstnici din Norvegia în urma administrării vaccinului anti-COVID-19 al Pfizer & BioNTech a făcut înconjurul lumii. Specialiștii explică faptul că modul în care autoritățile norvegiene au comunicat acest subiect a fost interpretat eronat.

Medicii spun că informațiile pe care Agenția Medicamentului din Norvegia le-a transmis în spațiul public au fost înțelese greșit. În realitate, oficialii acestei instituții au vrut să spună cu totul altceva.

Vreau să spun că această comunicare din partea Agenției Medicamentului din Norvegia a fost interpretată destul de greșit de marea parte a presei. Cred că este o problemă de traducere. Ei au raportat că mai multe persoane care sunt în stare gravă de sănătate au decedat după ce au fost vaccinate. Ei au spus că probabil că febra și senzația de greață le-a produs acest deznodământ. Ceea ce și-au dorit ei să studieze a fost dacă este necesar ca acestor persoane care au o prognoză din punct de vedere a sănătății lor foarte joasă, dacă este necesar să li se mai dea acest vaccin. Iar concluzia lor a fost că probabil nu, fiindcă aceste persoane nu ar avea niciun beneficiu de pe urma administrării vaccinului, iar febra care poate să fie declanșată ca efect secundar ar putea să le fie fatală”, a lămurit situația dr. Laura Ghibu, medic român stabilit în Suedia, pentru Medika TV.

În urma studiului făcut în Norvegia, autoritățile din această țară au încercat să explice și faptul că persoanelor aflate în ultimul stadiu din cauza bolilor de care suferă nu ar trebui să le fie administrat vaccinul anti-COVID-19.

Aceste persoane oricum erau în ultimul stadiu al vieții lor din păcate. Concluzia lor este că nu este demonstrată o conexiune între administrarea vaccinului și decesul acestor persoane și recomandă ca persoanele aflate în ultimul stadiu din cauza bolilor să nu mai fie vaccinate”, a mai spus dr. Laura Ghibu.