Sănătatea în România Stil de viață Știri

Alimentația, aliat în lupta anti-COVID-19. Ce ar trebui să mâncăm ca să nu ne îmbolnăvim

Modul în care ne alimentăm joacă un rol important în lupta cu numeroase afecțiuni. Specialiștii sunt de părere că ne-am putea feri de infecția cu SARS-CoV-2 dacă ne hrănim în mod corespunzător evitând, firește, alimentele nesănătoase.

Invitat în cadrul emisiunii „Medika Special”, moderată de Dana Chera, renumitul medic Virgil Stroescu a explicat cum putem proteja organismul de boli, prin odihnă și alimentație. „Odihna este importantă, pentru că dacă nu suntem odihniți nu suntem buni de nimic. Odihna nu înseamnă neapărat somn. A te odihni înseamnă să ai o zi relaxantă, în care să analizezi ceea ce vrei să faci pe viitor, să planifici. Acest virus atacă oamenii care nu sunt odihniți suficient”, a explicat dr. Virgil Stroescu.

În ceea ce privește alimentația, medicul Virgil Stroescu a explicat ce trebuie să mâncăm în fiecare moment al zilei, pentru a ține bolile la distanță de organismul nostru. Dacă dimineața masa trebuie să fie consistentă, spre seară trebuie să mâncăm alimente cât mai ușoare.

Dimineața masa trebuie să fie cât mai consistentă. Este bine să mâncăm grâu, orz și mei sau musli cu apă, lapte sau lapte de soia sau migdale sau lapte de năut. Fructe uscate, stafide, smochine, migdale, eventual date prin blender și făcute shake. O pauză de 4 – 5 ore, o masă de prânz cu salate, legume și leguminoase. Leguminoasele sunt cele mai puternice, soia are proteine până la 40%. Cina trebuie să fie foarte scurtă, fie niște fructe, fie câteva salate, ceva scurt ca să dormim bine și să ne trezim sătui. Să fie cu 4 ore înainte de culcare”, recomandă medicul Virgil Stroescu.