Ministerul Sănătății și Direcțiile de sănătate publică vor simplifica si digitaliza procedurile de autorizare si avizare, in urmatoarea perioadă printr-o finanțarea europeană de peste 21 milioane de lei. Banii vor fi utilizați pentru creșterea capacitații administrative a Ministerului Sănătății si a Direcților sănătate publică județene/ a Municipiului Bucuresti prin introducerea unor soluții informatice eficiente.
„Am gandit acest proiect cu scopul de a reduce birocrația și crește transparența institutionala. Vor fi implementate măsuri de simplificare a procedurilor pentru cetățeni si de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri. Vom reduce timpii de asteptare prin digitalizarea serviciilor de avizare și autorizare, arhivarea electronica, digitalizarea fluxurile de lucru de baza din minister. Proiectul are si o componenta de formare profesionala prin instruirea a 200 de persoane implicate în acest proces de implementare a solutiilor informatice”, a spus Sorina Pintea, ministrul Sănătății.
Proiectul va contribui la soluționarea nevoilor identificate la nivelul MS/DSP prin:
a) posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/autorizare prin implementarea înregistrării electronice si a arhivarii electronice a documentelor la nivelul MS/DSP;
b) digitizarea fluxurilor interne ale MS/DSP aferente avizării/autorizării prin intermediul platformei informatice si asigurarea lucrului colaborativ pe documente, eliminând posibilitatea dublării si inconsecventei datelor si informațiilor deținute în cadrul instituției;
c) dezvoltarea si implementarea unei soluții de portal care va asigura accesul facil al cetățenilor si mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice si încărcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare. De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție si cetățeni/mediul de afaceri/beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de înregistrare electronica, eliminând astfel obligativitatea depunerii solicitărilor în format letric la sediul instituției, oferind posibilitatea completării dosarelor fără deplasarea la sediul instituției;
d) retro digitalizarea dosarelor de avizare/autorizare din arhiva fizica din ultimii trei ani, asigurându-se accesul rapid al personalului implicat în procesele de avizare/autorizare repetitive (vizele anuale), reducând astfel considerabil durata procesului.
Durata de implementare a proiectului este de 3 ani.