Ministerul Sănătăţii va derula o campanie naţională de informare şi conştientizare privind vaccinarea

Ministerul Sănătăţii a anunțat că va desfășura în următoarele trei luni o campanie naţională de informare şi conştientizare asupra importanţei vaccinării. Campania, care beneficiază de un buget de 21 de milioane de lei, se va derula sub sloganul „Ştiu, nu doar sper că o să fiu bine! Mă vaccinez!”.   

„Campania de informare şi conştientizare constă în promovarea a câte cinci spoturi audio şi video, adaptate principalelor categorii de public: cel general, bebeluşi, copii şi adolescenţi, vârsta a III-a, persoanele aflate în grupe de risc şi se va desfăşura în următoarele trei luni”, se arată într-un comunicat de presă al MS.

Oobiectivul campaniei de vaccinare este creşterea interesului publicului pentru această măsură esenţială de sănătate publică. Informaţii privind vaccinarea pot fi accesate pe site-ul www.provaccin.ro, aflat în proprietatea şi administrat de Ministerul Sănătăţii.

„Trebuie să recunoaştem faptul că în perioada pandemiei COVID-19 a scăzut încrederea în vaccinare. Acum, prin această campanie de informare şi conştientizare, dar şi prin altele care vor urma, Ministerul Sănătăţii îşi exercită rolul său esenţial, de a încuraja vaccinarea populaţiei, considerând însă că aceasta nu este o acţiune obligatorie, ci puternic recomandată pentru cetăţeni, iar decizia individuală trebuie luată în mod informat, pe baza datelor ştiinţifice. Acest lucru îl face actuala campanie, care-i îndeamnă pe cetăţeni să se informeze asupra beneficiilor vaccinării pentru sănătatea lor şi a celor dragi”, a transmis și ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila.

Obiectivul general al Ministerului Sănătăţii, cuprins şi în cadrul Strategiei Naţionale de Vaccinare 2023-2030, document aflat în curs de aprobare, îl reprezintă „sigurarea accesului echitabil la servicii de vaccinare sigure şi eficace, care să contribuie la o stare de sănătate mai bună a populaţiei, astfel încât oricine, oricând şi la orice vârstă să beneficieze de vaccinuri în folosul propriei sănătăţi şi a stării sale de bine”. 

Campania de informare şi conştientizare este realizată în cadrul proiectului „Dezvoltarea şi introducerea de sisteme şi standarde în Ministerul Sănătăţii ce optimizează procesele decizionale privind activitatea de vaccinare în România – ROVAC”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Categorii: Actualitate, Știri
Tags: ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Ți-ar putea plăcea