De 7 ani, la Cluj, funcționează un sistem de tip call-center prin care părinții îngrijorați de starea de sănătate a copilului pot intra în legătură cu un medic și primi indicații terapeutice.
Proiectul se numește PediTel și are rolul de a oferi sfaturi medicale părinților, atunci când micuții lor nu se simt bine. Tot ceea ce trebuie să facă adulții este să contacteze medicii aflați la celălalt capăt al firului și să le explice amănunțit simptomatologia copiilor. „A apărut această idee de a lansa un call-center pediatric, gratuit, non-stop pentru părinți. Este un serviciu internațional din 2018, destinat vorbitorilor de limbă română din toate colțurile lumii. Serviciul este non-stop, medicul răspunde la telefon și ajută părinții” a explicat Cristina Grigore, coordonatorul programului „PediTel” , în direct la Medika TV.
Totuși sistemul de call-center nu este o alternativă la serviciile de urgență. În cazul în care starea de sănătate a celor mici se agravează, părinții sunt sfătuiți să sune la 112. „Nu suntem o alternativă pentru 112, urgențele le redirecționăm către 112 și spitale. Ajutăm părinții cu probleme, dar care nu sunt urgențe, dureri abdominale, problemele care nu sunt urgențe, probleme de boală sugestivă specifică vârstei” a explicat Cristina Grigore.
Modul în care medicul pediatru aflat la celălalt capăt al firului poate fi contactat este destul de simplu. „Intră în comunicare cu medicul care are o fișă de apelant, care se află într-un soft medical cu 26 de protocoale în funcție de starea copilului. Părintele îi spune medicului care sunt problemele, medicul ascultă și pune întrebările astfel încât să înțeleagă ce probleme are copilul” a explicat Cristina Grigore, la Medika TV.