DEZBATEREA MEDIKA TV: Viitorii programatori IT se vor forma la grădiniță

Ministerul Educației lucrează în prezent la un proiect prin care dorește să digitalizeze școala românească. Demersul scoate în evidență încă o dată hibele pe care le are sistemul.

În timp ce oficialii din Ministerul Educației pun cap la cap detaliile procesului de digitalizare a învățământului, mulți copii nu dispun încă de un telefon mobil sau o tabletă pentru a participa la cursurile online.

Sorina Matei din Slobozia, județul Ialomița, este mama a doi copii care învață în clasa I și a IV-a. În direct la Medika TV, aceasta a povestit cum studiază copiii săi, având acasă un singur telefon inteligent: „Un singur telefon avem în casă. Copiii învață pe rând deși ei au ore în același timp. Ne sună doamna de la clasa IV-a la ora 8 dimineața, după ce termină dânsa începem cu clasa I. Cea de clasa a IV-a termină la ora 12, după care începe cea de clasa I de la 12 până la 14,00 – 15,00. Copiii nu înțeleg nimic din ceea ce se predă online”, a spus femeia din Ialomița în direct, în emisiunea Medika Special moderată de Dana Chera.

Cazul acestei familii este similar multe altele din România. Și nu doar copiii se confruntă cu probleme, ci și profesorii. În țara noastră există în continuare sute de cadre didactice care nu au cunoștințe de bază în privința utilizării unui calculator sau telefon inteligent.

În continuare sunt mulți profesori care nu sunt familiarizați cu calculatorul. Este un lucru de care va trebui să ținem seama, va trebui să recunoaștem. Este un procent de profesori, care refuză să lucreze în sistemul acesta. Mai ales că există ajutor din partea autorității locale”, a explicat Marcel Bartic, profesor în cadrul unei școli private, într-o intervenție în direct la Medika TV.

Deși problemele sunt evidente, oficialii Ministerului Educației sunt foarte optimiști în ceea ce privește succesul planului de digitalizare pe care îl gândesc.

Va trebui ca sistemul de educație să țină pasul cu evoluția tehnologică. Școala trebuie să asigure toate competențele, astfel încât un elev, în momentul în care a terminat școala, să fie apt pentru a se angaja. Ne-am propus ca la sfârșitul celor 7 ani de implementare a strategiei, competențele digitale să pornească de la grădiniță. Avem acum Tehnologia Informației de la gimnaziu, cred că putem coborî chiar de la grădiniță. Vrem să-i învățăm chiar să programeze, pentru că aceste competențe digitale sunt deja native”, a declarat Jan Badea, subsecretar de stat în Ministerul Educației, în direct la Medika TV.

Potrivit World Vision România, în țara noastră, un copil din patru nu este ajutat la teme, iar un copil din 10 merge la culcare în fiecare seară flămând.

Categorii: Sănătatea în România, Stil de viață
Tags: , ,
Ți-ar putea plăcea